Gå til innhold
Arkivverket

[#21706] Gaalaas Lille, Furnes Annex, Vang


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Berte Andersdatter blir født på Gaalaas Lille i mars 1789. Hun blir gift med Anders Jørgensen (når?). De får ihvertfall barna Helvig og Børe. Kan noen gi meg flere opplysninger om denne Anders Jørgensen som jeg tror er den samme som bor til leie på Gaalaas Lille i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Britt Husom

Hei Stein Ole! Jeg har heller ikke funnet ut hvor han kommer i fra men jeg har når de giftet seg soldat og knapstøber Anders Jørgensen Lille Gålås og Berte Andersdatter ibid caut Torger Skoleholder og Anders Grinager gift 24-11-1806 i Furnes Kirke side 434 Vang/Furnes Kirkebok Prot 9 side 429 nr 39 død 11-7-1830 beg 15-7-1830 Anders Jørgensen husm bruger av pladsen enkemann 52 år Lille Gålåseie. Berte døde 13-5-1815 Lille Gålåseie, Furnes. Det er nok han som bor på Lille Gålås i 1801.Vennlig hilsenMai Britt Husom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.