Gå til innhold
Arkivverket

[#21719] Døde i Bergen 1912-72


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!Om mulig ville jeg sette stor pris på å få vite hva som finnes av informasjon om nr. 210/1917 - 'Knut K. W. Auli' som er oppført uten dato i september 1917. Spesielt arvinger og sivilstand (gift eller fraskilt?) er av stor interesse.Såvidt jeg vet var han hjemmehørende i Oslo, men gikk ned med båten 'Push' og fløt i land i Bergensområdet. Trodde egentlig forliset var i august, så dersom det står noe om dette, ville det òg være interessant å få vite.På forhånd mange takk!Med vennlig hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsfallet ble anmeldt for Bergen skifterett 24. septemb1er 1917. Avdøde var stuert, 62 år gammel, og omkommet ved torpederingen av 'Push', noe som er oppgitt å være skjedd i september 1917. Han etterlot seg enke Dorette Aulie, Ljan, Østre Aker, og barna Hedvig Kristiansen, Kristiania, og Dagny Aulie, Ljan, Østre Aker. Meldingen om dødsfallet ble meldt videre til Kristiania skifterett 25. september 1917.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Mange tusen takk for nyttig informasjon! Skal bli spennende å se hva som finnes i protokollene fra Oslo når jeg kommer meg til Sognsvann.Med hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.