Gå til innhold
Arkivverket

[#21726] John Olsen og kone Anne Serine Sørensdatter, Soggedal? Holt, Aust Agder


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Søker etter opplysninger om John Olsen, Murer og hans kone Anne Serine Sørensdatter. (Sloggedal?, Tvedestand?, Holt i Aust Agder).Deres datter Ingeborg Christine Johnsdatter Født 1 jan 1844 i Tvedesrand, komfirmert i Holt A.A. i 1859. Har ikke funnet dåpen til Ingeborg Christine. Hun flyttet til Brevik i 1867. Opplysningene om hennes dåp er fra barnas fødsel i Brevik krk. Har kun funnet hennes komfirmasjon i Holt, bosted da var Sloggedal?, Holt i Aust Agder. Hun giftet seg i Brevik med Johan Olsen (Karlsen)fra Brevik. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Kanskje er jeg helt på viddene, men jeg finner John Olsen og Anne Serine Sørensdatter gift 5.4.1836 i Sokndal, Rogaland. Paret døper Ingeborg Kristine samme sted 14.1.1844.I tillegg til Ingeborg Kristine døper oså dette ekteparet følgende barn i Sokndal:Søren Beer Johnsen 28.8.1836Marthe Serine Johnsdtr. 16.9.1838Ole Johannes Johnsen 21.3.1841Wilhelm Johnsen 28.4.1850.All info er fra Family Search.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Odd og takk for svaret,tror at det du har funnet er riktig.Navnene stemmer jo. Lette etter dem i Holt, men fant ingentig der. Komfirmasjonen til Ingeborg Kristine var det veldig vanskelig å lese hvor de kom fra, det kan jo ha stått Sogndal som du har funnet, Fødselen til Ingeborg Kristine kan jo være feil i kirkeboka for Brevik. Merkelig at hun ble komfirmert i Holt, det kan være reisende folk. Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Du finner dem under husmenn nr. 14 under gården Midtbø i min ættesoge http://www.sosialklubben.net/~snw/slekt.htmI kirkeboken er de oppgitt som følgende ved bryluppet 5.4.1836 :ungkarl John Olsen Bøe, 27 år, født i Tromøe Sogn og Østre Molands prestegjeld opholder sig paa Bøe. Sønn av Ole Pedersen Barbodalen pigen Ane Sirene Sørensdatter Bøe, 30 år, født i Røsvaag, datter av Søren Sørensen RøsvaagOg datteren Ingeborg Christine er født 1.1.1844 og døpt 14.1.1844Hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til Odd Brede og Stein. Dette har hvert til stor hjelp for meg. Regner med at jeg finner dem i folketellingen for 1865. Navnene som Odd Bredo har funnet på Family Search stemmer.Kan nå lete videre på deres foreldre.Igjen en stor takk. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.