Gå til innhold
Arkivverket

[#21739] Slektsprogram


Gjest Gudrun Grydeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Gudrun Grydeland

Har klart meg analogt så langt. Nå begynner imidlertid anemassen å vokse meg over hodet. I og med at jeg har Mac, kan jeg ikke boltre meg fritt i slektsprogrammene.Hvor får jeg tak i Reunion? Finnes programmet på norsk?Hilsen Gudrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Når man først har tatt opp dette tema så hadde det vert fint å fått vite hvilke program som anbefales når man bruker WindowsXP. Jeg har også ganske mye slekts info som bør systematiseres på en bedre måten enn å bare legge det inn i f.eks. word. Et evn. program som også kan vise når slektsgreiner 'vokser inn i en annen' fra flere sider, og som man enkelt kan ta utskrift fra alt etter som hva man ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

Hei, takker for respons. Jeg har ingen problemer med å finne Reunion hverken på engelsk eller svensk. Ønsker meg en norsk versjon som jeg hører rykter om skal finnes. DIS kunne desserre ikke hjelpe meg. : ) Hilsen Gudrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei! Jeg har benyttet Embla slektsprogram siden 1998, først med Win98 og siden med XP. Dette programmet er på norsk og er et utmerket program med mange muligheter til ulike rapporter og kan anbefales på det beste. Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

Tror ikke jeg kan bruke Embla på Mac.DIS testet Reunion norsk: www.dis-norge.no/slektsprog/reunion.phpMen her står det ingenting om hvor jeg får fatt i programmetMvh Gudrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Hei Gudrun. Bruker selv Reunion norsk. Dersom du trenger noe hjelp er det bare å spørreHilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jeg har laget den norske oversettelsen av Reunion siden versjon 5. Siste versjon Reunion 8, er oversatt i sin helhet til Mac OS X. Classic versjonen, som ingen har etterspurt, er kun delvis oversatt foreløpig. Det er heller ikke sikkert denne blir fullført da det ser ut til at de fleste mac-brukere oppgraderer til OS X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Heisan :-) Jeg bruker også Mac...og kjøpte for en del år siden en slektsprogram som heter Ætt...det er norsk og jeg har brukt det nå siden 1993 og er veldig fornøyd med det. Jeg har kjøpt det av han som har laget det, han heter Arne Venstad, og jeg antar e-mail adressen hans fortsatt er: Arne.Venstad@adm.ntnu.no Finner du ham ikke på den adressen så si ifra her, så skal jeg kontakte ham for deg...jeg kan også skaffe deg en demo om du er interessert :-)Mvh Anne M. Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Hei.Det finnes også en Mac-utgave av PAF - Personal Ancestral File hos mormonderne til 10 dollars.Det fungerer bra, du kan få teste min versjon før du kjøper.Ætt er vel neppe på høyden idag.; o} Knut F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Å jo da Knut :-) Det fungerer som bare det! :-) Jeg har da lagt inn 7500 hundre navn der uten problemer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

hva var det jeg skrev?! 7500 hundre navn...smør på flesk! :-)Kanskje jeg skulle rettet det før jeg sendte det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudrun Grydeland

Det ordner seg nå for meg med Reunion på norsk.Men det var litt av en vei å gå. Kjøper først programmet på engelsk, sååå laste inn den norske versjonen og KJØRR!Phu, det skal bli godt å få hodet over vannet igjen. Takk til alle, mvh. Gudrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.