Gå til innhold
Arkivverket

[#21743] Hvor er Holtet, Kjellingmo Øvre/Nedre, Aurskog?


Gjest Dag Hofsødegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Hofsødegård

HeiEr på jakt etter noen som kan fortelle/forklare hvor Holtet under Kjellingmo Øvre og Holtet under Kjellingmo Nedre befinner seg hen.Peder Johansen ble født 17 mai 1853 på Holtet under Kjellingmo Øvre, mens Anne Jonette Jakobsdatter ble født 21 sep 1860 på Holtet under Kjellingmo Nedre.22 mai kommer barnebarnet til Peder og Anne Jonette til Aurskog og det hadde vært kjekt å kunne vise dem stedene hvor besteforeldrene ble født.Er det noen som kan hjelpe?Dag H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Har du funnet Kjellingmo på kartet? Antar at du vet det, men likevel...Gården ligger ved krysset Riksvei 171 og Fylkesvei 238, nord for Aurskog, og i retning Sørum.Gå til http://www.visveg.no og søk etter stedsnavn=kjellingmoKanskje er det noen på gården som vet hvor Holtet ligger (låg)...?//Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Matrikkelutkastet av 1950 viser at 'Holtet II' under Killngmo øvre var eid av Brede Killingmo, samme eier som av Killingmo øvre. Det er også et småbruk som heter Killingmoholtet, eid av Einar Mellum.http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50Under Killingmo nedre var det i 1950 ikke noe bruk som het Holtet.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

Hei DagDet ble en sein kveld... men masse bilder :-)Du har vel bygdeboka, bind 1? Hvis ikke kan jeg skanne, og sende deg...For helt bakerst er det et kart. Der finner du Kjellingmo, og litt til venstre, på oversida av kompveien og under Harkerud står det Holtet. Jeg vil anta at dette er Kjellingmoholtet (hvit sirkel).Det ligger ikke noe Holtet under Harkerud...Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Takk til Jan Peter og Torkel.Jeg får kjøre innom noen Kjellingmo-gårder for å spørre meg litt rundt.Dag H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.