Gå til innhold
Arkivverket

[#21751] Ivar Bårdsen Olstad,Sogndal.


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Ivar Bårdson Olstad,Sogndal f.uekte 8/12-1841 av foreldre Bård Jons.Olstad og Ragnhild Andersdtr.Er det noen som kjenner deres opphav? Ivar ble gift med Marte Ellingsdtr.Berdal Leikanger,og bosatte seg der. Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På FS er det en Ragnhild Andersdtr. døpt 11-12-1803 med foreldre Anders Hansen og Britha Iversdtr.,det kan vel stemme med disse Lenke Ragnhild døde 28-5-1884 iflg. døde i Kaupanger sokn i Sogndal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

I kyrkjeboka er far til Ivar innført som Baard Johnsen Lomensaas af Legangers Prestegjeld. Då er det truleg berre ein aktuell kandidat:LenkeBaard vart gift 2.1.1843 med Christi Hansdtr. Grundeland og dei er husmannsfolk i Aurland ved folketellinga i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei Ottar! Takker hjerteligst for hjelpen.Jeg ser du har funnet mannen som jeg lenge har hatt mistenkt for å være barnefar,men da jeg manglet gardsnavn ble det litt for mye (synsing). Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.