Gå til innhold
Arkivverket

[#21752] Hvem var Thornelius Thorsen Sund? Far til uekte født barn i Bergen 1880.


Gjest Vibeke Knappskog Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Knappskog Olsen

Hei, jeg er på jakt etter min tippoldefar Thornelius Thorsen Sund. Den eneste ”sikre” opplysning jeg har er fra min oldefar Carl Theodors dåp i Bergen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&variabel=0&postnr=34219&fulle=true&spraak=n>LenkeI folketellingen fra 1865 er det ikke mange som heter Thornelius, men jeg har funnet en mulig kandidat: Tornelius Haktorsen Sunde, Kvindherred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er dåpen til Helje Tornerius. -------------------------------------------------------------------------------- HELJE TORNERIUS HAKTORSSEN Male -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: 06 APR 1858 Husnes, Hordaland, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: HAKTOR THORSSEN Family Mother: HELGA HELJESDR -------------------------------------------------------------------------------- Messages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date. -------------------------------------------------------------------------------- Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Knappskog Olsen

Takk for rask tilbakemelding, men hvordan kan jeg være 'sikker' på at jeg har riktig person?Mvh. Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Knappskog Olsen

Takk for tipset. Har akkurat fått sjekket (j.fr. Arkivforum nr. 21763), men dessverre så ga ikke det noen svar. Jeg får lete videre.Er det noen som har opplysninger som kan knytte Helge Thornelius til Bergen i perioden 1879-1884? Eller kanskje det er en annen Thornelius jeg er på jakt etter? Er takknemlig for alle tenkelige og utenkelige innspill!Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.