Gå til innhold
Arkivverket

[#21755] Informasjon om slekten til Hjalmar Holter


Gjest Inge Flatmoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Flatmoen

Heisann!!!Jeg ser etter informasjon om slekten til min oldefar, Hjalmar Holter, som bodde i Moss eller Rygge. Han var født i 1897 og døde i 1982. Hustruen het Marie, hun døde i 1978. Blant hans barn var min morfar Arvid (død 1971) og Kåre (død ca 1994). Noen som har noe om hans eller Marie's forfedre?Hilsen Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du 100% sikker på at fødselsåret 1897?I 1900 finnes 2 Hjalmar Holter: En f.1887 i Glemminge og en 1882 i Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inge Flatmoen

Jeg er sikker på at han var født i 1897. Men jeg vet ikke hvor han kom fra. Men han bodde i Moss eller Rygge (mor er selv usikker på dette) i alle fall fra 1960 og fram til han døde i 1982. Han kan ha vært født i Solør og Holter kan kanskje (?) være et navn han tok senere. Jeg har heller ikke funnet noe treff på 1900-basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inge Flatmoen

Hei:)Nå vet jeg at Hjalmar Holter (1897-1982) var født på Solør. Jeg vet ikke mer om han, eller hvor han kom fra. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du begynner litt i feil ende. Du bør starte med det nyeste, og så gå bakover! Hvor døde disse to? (Hjalmar og kona) Hvor er de begravet? Hos kirkevergen vil du kanskje få i hvertfall fødselsdatoen til disse to.DU bør så finne ekteskapet til Hjalmar og Marie, der vil du finne fars navn på begge, og hvor og når de er døpt og konfirmert.Evt. kan du finne dåpen til din bestefar, for så å gå bakover fra den. Kanskje noen slektninger er hans faddere!?Kirkebøker får du lånt inn til ditt lokale bibliotek.Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.