Gå til innhold
Arkivverket

[#21772] Famigo


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei :-) Noen som har testet dette gratis slektsprogrammet for Mac? Fungerer det bra? Har så vidt lagt inn noen få navn...men gidder ikke legge inn flere om programmet ikke funker i lengden. Jeg har jo Ætt, men har lyst til å prøve ut Famigo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

For å være ærlig. Alle programmer som baserer seg på hypercard bør du styre klar av. De blir rett og slett for ustabile. Hvis du har brukt Ætt en stund, så har du også sikkert opplevd at dette har krasjet. Du kan risikere å miste alle dine data. Jeg anbefaler deg å satse på enten Reunion (som jeg kjenner godt) eller evt. Heredis. Til Reunion finnes norsk språkfil, Heredis kjenner jeg ikke godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Stein Ole :-)Jeg har ikke hatt problemer med Ætt som jeg ikke kunne fikse i en fei :-) Det har ikke krasjet som du sier...og en av slektsmappene mine har jeg registrert 7500 navn. Jeg tror om jeg skal legge alle oppl. i denne mappen over til f.eks. Reunion ved hjelp av gedcom så fungere vel det like dårlig som da jeg prøvde det samme med Brothers Keeper :-) Det funka godt og kort ikke! Men jeg tror nok ikke jeg skal prøve meg på Famigo...om det har gått bra med Ætt så er det ikke sikkert det går like bra med Famigo.Takk for svar :-)MvhAnne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jeg benyttet også Ætt til å begynne med. Ettersom Arne Venstad har fulgt gedcom-standarden nøye, så var det absolutt helt smertefritt å gå over til Reunion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei igjen Stein Ole :-) Takker for opplysningen. Kanskje det ikke vil bli noen problemer da, blir noe annet når en skal overføre filer til BK sikkert, det er jo ikke noe Mac program. Jeg lastet det ned på en pc sønnen min hadde, men det gikk som sagt dårlig og overføre gedcom fra Ætt til BK. Vet du hvor mye Reunion koster?MvhAnne M. Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Hei igjen. Reunion koster $99 fra www.leisterpro.com og 1244.65 svenske kroner fra www.gensoft.se. Jeg hadde valgt sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Stein OleGår det ikke an å betale Reunion over nettet for så å laste ned MacOsX versjonen?? Er jeg nødt til å bestille en cd eller har jeg misforstått?MvhAnne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Tror ikke du får kjøpt Reunion som 'download', - ihvertfall ikke i Sverige. Tror du uansett må bestille og så vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.