Gå til innhold
Arkivverket

[#21787] Guru Torleifsdatter f. 1866 i Hallingdal, senere bosatt i Ås og Ski


Gjest Magne Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Halvorsen

Jeg søker informasjon om Guru Torleifsdatter, født 1866 i Hallingdal Bu. Hun var iflg. FT 1900 gift med banevokter Kasper Kristiansen Haga og bosatt på Lefsrud i Ås. Sønnen Torleif Haga født 16.02.1900 var senere bosatt i Ski. Jeg vet at det finnes etterkommere i Ski i dag, og håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Halvorsen

Jeg har hatt etterlysning ute på www.skislekt.no i et halvt års tid, men har ikke fått svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Vet du hvor i Hallingdal Guru Tolleivsdatter er født?Vil du søke bakover på henne? Ble sønnen Torleif født på Lefsrud i Ås? Jeg har vakter på mormonernes slektssenter i Oslo og har vakt nå fk. lørdag. Der har vi alle kirkebøkene for Norge, så hvis det er noe du vil jeg skal se etter for deg, så gjør jeg gjerne det.Ellers er det åpent for alle, så du må gjerne ta deg en tur, så hjelper vi deg gjerne Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Halvorsen

Tusen takk for tilbud om hjelp! Nei, jeg vet ikke hvor i Hallingdal Guru kan være født. Torleif ble i hvert fall født i Ås og døpt i Ås kirke i 1900. En eldre bror, Kristian, ble døpt i Ski kirke i 1896.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Hei Magne! Jeg har sett i Kirkebøker idag, og fant et barn til, Karl Georg, F.7 feb 1898 døpt 10 juli 1898 i Ås. Jeg har ikke funnet Kristian ennå. Ved Karl Georgs dåp sto det at faren var født i 1870 og moren i 1866, og bopel var Haugerudeie. I katalogen på Slektssenteret vårt manglet kirkebøkene for Ski mellom år 1893 og 1904, men jeg kan sjekke på biblioteket om de finnes på microfiche.Vet du om Kasper og Guru giftet seg i Ås ellerSki, eller om de giftet seg i Hallingdal? Hilsen fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Halvorsen

Takk for info så langt. Jeg vet ikke hvor Kasper og Guru giftet seg. Kasper er født i Fet kommune, og dukker opp for meg første gang som voksen i Norsk Jernbanekalender for 1898. Her blir det opplyst at han ble ansatt som banevokter 22.1.1897 og er bosatt i Ås. Mulige steder de kan ha giftet seg er Fet, Hallingdal, Ski eller Ås. Det mest sannsynlige burde være Ski, siden den eldste sønnen er født der i 1896.Vet du forresten om Karl Georg den samme personen som drev Hagabua i mange ås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Magne Halvorsen

På Nes MINI 10 1/12, finner jeg Guro, døpt 9.7.1866. Foreldre Tollef Pedersen Matismo og Olaug Gutormsdatter. Er det noen der ute som kan bekrefte/avkrefte om dette er min Guro/Goro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.