Gå til innhold
Arkivverket

[#21823] Finner ikke Nils Eriksen, f. 1842, Ramnes i FT1865.


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Jeg har lett og lett, men finner ikke Nils Eriksen, f. 1842, Ramnes i FT1865.Her er han i FT1900:LenkeDet jeg vet er at han gifter seg i Sem, 8. juli 1866, og da står det: ' Matros Nils Eriksen af Tønsberg......'Han blir far til Carl Emil i 1866, og da er han matros, han blir far til Nils Christian i 1872, og da er han matros, og han blir far til Josefine Mathilde i 1875 og da er han baadsmann. Alle døpt i Tønsberg.Siden han var sjømann,finnes det noe register over folk som var ute å reiste, og som ikke var i land i 1865 ?Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg finner ham heller ikke. Sjømenn og andre fraværende skulle telles på hjemstedet, men vi kan jo ikke se bort fra at ruitinesvikt kunne skje - eller så gjemmer han seg bak et forvrengt navn i tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Kristian.Takk for hjelpen.Det er pussig at jeg heller ikke finner foreldrene Erik Nielsen Vold, f. ca.1816, og Marthe Larsdatter, f. ca. 1817. ( Fødselsår fra vilsen fra FS ).Jeg har også forsøkt under tema 17896.MvhStein Eriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.