Gå til innhold
Arkivverket

[#21826] Albert Iversen fra Øksnes utvandret til USA i 1881


Gjest Tor Håkon Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Albert Iversen og Susanna Svendsdtr fra Bullvåg i Øksnes utvandret til USA. Susanna ble født i 1845. Albert ble født 1834. De hadde følgende barn: i. Anne Sofie Albertsdatter ble født i 1867 ii. Severine Elisabeth Albertsdatter ble født i 1868 iii. Ina Rebekka Albertsdatter ble født i 1869 iv. Johannes Albertsen ble født i 1873 v. Marie Albertsdatter ble født i 1875 vi. Julius Holst Albertsen ble født i 1878 vii. Theodor Albertsen ble født i 1880.Jeg har funnet opplysninger om reisen til Albert og datteren Marie i 'Emigranter fra Trondheim 1867-1930 post 27065 og 27066. De reiste til Northfield i Minnesota i 1881.Jeg har fått vite at Susanna og de andre barna reiste året etter. Jeg kan ikke finne dem i noen skipsliste. Jeg er ikke sikker på om de kalte seg Albertsen eller Iversen. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan finne ut hvor de ble av i USA og ev. etterkommere i dag?Hilsen Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Bare en korrigering, gården heter Bollvågen. Som du sikkert vet var Albert innflytter fra SF. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

I dag skrives navnet Bollvågen. Jeg er fra Øksnes. Søster til Albert var min tippoldemor.Tor Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Beklager hvis jeg tråkket på noen tær. Susanna ligger inne i min 'samling' på hennes morside. Jeg har forsøkt å hjelpe, finner ingen av de savnede utvandret. Folketellinger USA er kanskje eneste løsning. Mvh. John.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Jeg er ikke hårsår.En liten avklaring; Albert, Ingeborg og Elling kom sammen med sin far Iver Tønnes Salomonsen fra Bergen. Ingeborg giftet seg med Herman Fredrik Helland som også kom fra Bergen. Iver er gravlagt i Bø.Tor Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Hei John Svenning.Vet du om folketellinger for USA fra etter 1882 er tilgjengelig på internett? Tor Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Dessverre ikke gratis, du må abonnere. Jeg hadde et gratis prøveabonnement i to uker tidligere i vår. Gikk ikke videre til fast abonnement. Du ser hvordan dette er hvis du går inn på Ancestry.com. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.