Gå til innhold
Arkivverket

[#21831] Kirkebøker for Lindaas (Monstad)


Gjest Kjersti Danilova
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Danilova

Jeg lurte på om noen kunne si meg om det arbeides med utlegging av kirkebøker for Lindaas, 1800-tallet.Siden kirkebøkene ikke er tilgjengelig per i dag, har jeg forsøkt å nøste meg bakover v.h.a blant annet folketellingene av 1865 og 1901 og en amerikansk søkeside. Er imidlertid ikke helt sikker på om all informasjon er riktig, og jeg skulle derfor gjerne ha fått bekreftet/avkreftet følgende opplysninger:Guri Monstad, f. 1874: datter av Mons Jakobsen Monstad, f. 1839 og Gjertrud Martiniusdatter Risøy, f. 1849.Mons Jakobsen: sønn av Jakob Bessesen, f. 1809 og Engel Monsdatter, f. 1812. J & E gift 1838.Jakob Bessesen, sønn av Besse Olsen (32 år i 1801) og Ingeborg Jakobsdatter (23 år i 1801). B & I gift 06.01.1799.I følge kirkeboken som går frem til 1801, fikk Besse og Ingeborg tre sønner, alle ved navn Ole, i årene 1799-1801. I folketellingen av 1801 er bare én av disse i live - antar at det er den yngste. Kan imidlertid ikke finne de to andre i kirkeboken for døde i Lindaas 1740-1801.Besse og Ingebor er i 1801 registrert på gården Søre Niøten. Vet noen når slekten flyttet til Monstad, der Jakob Bessesen er registrert i 1865? Jeg er takknemlig for all informasjon og utfyllende opplysninger angående ovennevnte personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.