Gå til innhold
Arkivverket

[#21873] Østberg, Oscar / Ludvig / Victor. Innvandret fra Sverige? Skaraborg len?


Gjest Paul Thode
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul Thode

Hei!Pa vegne av en kamerat i Holmestrand søker jeg om mulige opplysninger om hans bestefar Oscar Østberg og brødrerne hans, Viktor Østberg og Ludvig Østberg. Innvandret fra Sverige?FT 1900, Grimstad nevner en Oscar Østberg som ugift gårdsgutt. Han er født i (S)karaborgs lehn i 1874. Svensk statsborger.FT 1900, Langesund nevner Ludvig Østberg, ugift, bygmester, f. 1868 i Laurvig JL(?), norsk statsborger.FT 1900, Langesund nevner Wictor E. Østberg, ugift, arkitekt, f. 1875, Skien Brb(?), norsk statsborger.De to siste er temmelig sikkert hans bestefars brødre, men er det den riktige Oscar jeg har funnet?Kjenner noen denne slekten?mvh Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Paul Thode, takk for sist!!Jeg fant denne på familysearch.org:VIKTOR EMANUEL OSTBERG Male Event(s): Birth: Christening: 25 JUL 1875 Larvik, Vestfold, Norway Parents:Father: JOHAN FREDERIK OSTBERG Family Mother: HELENE ANDERSDRDisse foreldrene hadde altså følgende barn, inkl. Viktor:17. GUSTAV LUDVIG JOHANSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 21 FEB 1869 Langestrand, Larvik, Vestfold, Norway 18. VIKTOR EMANUEL OSTBERG - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 25 JUL 1875 Larvik, Vestfold, Norway 19. CARL JOHAN JOHANSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 26 AUG 1866 Larvik, Vestfold, NorwaySynes vel det er rart om det er en Oskar f. i 1874 i denne søskenflokken som skulle være f. i Sverige? Men, det kan jo være at foreldrene var en sveip i Sverige.Men, det bør jo være mulig å finne ut av, dersom Oscar giftet seg i Norge, og fikk barn? Vielsen bør jo gi farens navn og et evt. fødested.Johan Fredrik og Helene Andersdatter giftet seg her. JOHAN FREDRIK OSTBERG Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: HELENE LARSDR Family Marriage: 12 AUG 1866 Larvik, Vestfold, Norway Husband Age at Marriage: 35 Wife Age at Marriage: 28Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei Laila N. Cristiansen. Takk for innlegget.Jeg får høre om han kjenner til noen av disse opplysningene, og så får vi gå videre. Problemet er at han ikke vet noe om besteforeldrene sine.Det eneste han visste var at Oscar hadde to brødre: Victor og Ludvig. Men det er jo en start. Takk så langt.Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Nok en gang tusen takk. Jeg har nok ikke satt meg nok inn i hva RHD, Tromsø har registrert. Har vært en tur hos Oscars antatte barnebarn nå i ettermiddag for å prøve å få mer data på familien. Han husker bare at hans mor nevnte disse tre brødrene, så det er nok bare å sjekke kirkebøker etter giftermålet til Oscar. De andre døde visstnok ugifte. Skal nok finne ut av det etter vært, og med slike hjelpere er det ikke umulig.Nå drar jeg en tur til Præstø sør for Kjøbenhavn i barnedåp, så ha en god helg.Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.