Gå til innhold
Arkivverket

[#21879] Maren Kristina Christiansdtr 1793 - 1859


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Maren ble gift 03.02.1821 i Lødingen ( Hol kirke)med Jacob Salomonsen 1796 - 1875.De bodde først på Hol i Tjeldsund, flyttet senere til Kjeldstad. Jacob bor i 1865 fremdeles på gården, nå som føderådsmann hos sin sønn Johan. Søker hjelp til å finne Marens foreldre og bygdebøkene Tjeldsund sier Maren er født på ukjent sted. Finner en Maren 8 år i 1801 som datter av Christian Rasmusen og Marit Larsdtr på Dragland (Lødingen) og undres på om jeg her kan ha havnet rett?? Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiDette var jo litt pussig. Siden du tydeligvis har Tjeldsundboken. i delbind IIA og B. Både s. 377 under Dragland og s. 761 under Kilstad står det at Hun er datter av Christian Rasmussen og Marit Schjønning Larsdtr, sistnevnte f. og død på Dragland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Hei Steinar. Takk så mye for bekreftelsen! Hadde Tjeldsundbøkene like før jul, og har notert meg at det sto 'ukjent hvor'når det gjaldt Marens fødested.Jeg bør åpenbart bestille disse delbindene du nevner. Mener jeg hadde disse også,men må ha 'lest meg blind'.Finner da forhåpentligvis videre på Christian og Marit. Takk nok en gang. Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.