Gå til innhold
Arkivverket

[#21881] Anders Magnesen Njøten S. og Anna Andersdtr. f. i Manger


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Jeg har Anders Magneson Njøten og Anna Andersdtr. som foreldre til Andrea Andersdtr. Njøten (F.S. dpt. 11.09.1847) g. m. Mons Karlsen Rosnes/Kolås. Jeg forsøker å finne anene til Andrea.Ved søk har jeg funnet: FT 1865 Njøten Søndre: Anders Magnes. 50 år og Anna Andersd. 50 år, hvor bl.a. dtr. Andrea er oppført 19 år.FT 1801 Njøten Søre: 2 stk. som heter Magne: 1) Magne Andersen 15 år sønn av Anders Knudsen og Marta Rasmusdtr.2) Magne Magnesen 15 år stesønn av Johannes Olsen og sønn av Marta Olsdtr.Er det noen som kjenner til disse personene og kan gi hjelp ? mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei. Jeg forsøker som andre, å løfte dette innlegget opp i rekken, i håp om at noen kan hjelpe. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Kan ikke hjelpe deg med dine spørsmål, men har vært i kontakt med Austrheim Kommune og bygdebøkene for dem er under arbeid. Det første bindet er planlagt utgitt før jul og omfatter gården Njøten. Jeg har også slekt på Njøten som jeg skulle hatt flere opplysninger om, men kjenner ikke de navnene du har oppgitt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei igjen, og takk for innlegget. Jeg har tidl. sett ditt innlegg i mars, og jeg vet at bøkene er under arbeid. Jeg kjøpte 'Bind 4 Allmenn bygdesoge 1800-2000' en gang jeg var tilstede da forfatteren holdt foredrag. Bind 4 ble skrevet først. Jeg har kikket litt etter steder nevnt Njøten i boken, men det er tungvint, og det skal godt gjøres å finne frem på den måten. Så egentlig var vel håpet at noen andre kunne sitte inne med opplysninger. Vi får håpe - både du og jeg - at 'bygdebøkene er i rute'. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Anders Magnesen og Anna Andersdtr. finner jeg gift 22.6.1845.Barn:Magne døpt 29.8.1845, LindaasAndrea døpt 11.9.1847, LindaasAndreas døpt 20.10.1850, LindaasOlai døpt 26.6.1853, AustrheimMartines døpt 28.6.1856, AustrheimMarta døpt 26.4.1859, AustrheimNår det gjelder Anders Magnesen, så holder jeg en knapp på han som døpes 24.8.1817, sønn av Magne Andersen og Marie Nilsdattter. Paret gift 21.3.1811: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Magne Andersen Niøten er forøvrig døpt 27.2. 1785, Austrheim. Han hadde (bl.a.?) søstrene Britha døpt 11.2.1781 og Agatha døpt 30.5.1790.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Vel overstått pinsehelg, og tusen takk for de to siste innleggene. Du ga meg dermed noen flere opplysninger. Barna hadde jeg funnet på F.S. og folketell. 1865. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.