Gå til innhold
Arkivverket

[#21900] Hans Jakob K. Strøm f 1869 Nes, Akershus


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei,Er det noen med tilgang til kirkebøkene for Nes, som kan slå opp denne karen? Det jeg lurer på er hvem hans far og mor var. Tror muligens K. står for Karlsen, men er ikke sikker. Selv var han min farfars pleiefar, og bodde her i 1900, se lenke Lenke Deres egen sønn Birger døde tidlig, men det hadde vært morsomt å vite hvem Kristine var, og om hun var i slekt?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei... Jeg så litt på den lenken som du har lagt ved. Der står det at Kristine var FL - 'fattiglem' og fra Christiania. Jeg tror ikke det kan ha vært noen familiebånd der. Deretter så jeg litt på Hans Jacob K. Strøm. eg har for tiden bygdebøkene for Nes på hjemlån, men kan ikke finne denne Hans under Strøm gård i Nes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Vil bare rette opp i en misforståelse. FL betyr IKKE fattiglem. Det betyr FamilieLogerende. fl: losjerende, hørende til familien (ikke nødvendigvis slektning!)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Synes det var noe kjent, det er jo gjort en god del leting allerede da! Her er ditt forrige innlegg om denne: LenkeLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei,Jo var klar over det, men prøvde igjen da jeg ikke tror at 'min' Hans var i Amerika. Muligens er Strøm bare et navn han tok etter plassen de bodde. Er det en Hans J. Karlsen f 1869 i kirkeboka?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Morten, du kan låne inn kirkebøkene for Nes til biblioteket ditt på Rælingen, dette er det beste, for da får du jo se originalen sjøl. Dette skal være gratis.De kirkebøkene du må låne er. (siden du ikke vet om han er f. i Fenstad eller Nes) MINI I 8 1859-1874 Nes sokn. MINI II 1 1859-1882 06 Fenstad sokn. Ikke vaksinerte.Det rare med Vormneseie er at det i bygdeboka om akkurat denne plassen står at nåværende eier f. 1906 var en .. Birger Strøm :)Du kommer ikke utenom kirkeboka her, og det morsomme med slektsgransking er jo å sjekke originalene. SÅ, løp og lån, eller ta deg en tur på biblioteket i Nes, der har de sikkert også dikke kirkebøkene. Hvis du da ikke har anledning til å dra en tur på Statsarkivet, der de jo har alt du trenger!Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Ja ... da får jeg si unnskyld for misforståelsen jeg lærte jo også noe av det. Takk for rettelsen, Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.