Gå til innhold
Arkivverket

[#21915] Forfedre til Nils Petter Dahl, Strinda ?


Gjest Per Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nygård

Nils Petter Dahl ble konfirmert 4.10. 1888 i følge kirkeboka for Strinda. Han ble gift med min oldemor Maren Pettersdatter Lyng født 6.6 1864 i Ørkedalen. Jeg er søker hjelp til evt opplysninger om Nils Petter Dahl og hans forfedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Men, når Maren og Nils Petter giftet seg, bør det jo ha stått Nils Petters fars navn? Og evt. f. år??? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nygård

Laila: jeg har svært lite info om denne karen. Carsten: Nils konfirmert 1888 og anslår at han da er født ca 1853, og muligens i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hvordan kan du anslå at han er født 1853 og ikke 1859-60 som han er i de 2 lenkene jeg sendte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nygård

Carsten, dette blir bare verre å verre! Nils er konfirmert 1868, ikke 1888, det går for fort i svingan her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Siden du bor i Trondheim, er det jo 'bare' å stikke innom statsarkivet å sjekkke kirkebøkene, så får du alle svarene rekende på en fjøl! :) Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.