Gå til innhold
Arkivverket

[#21932] Registrerte dødsfall/begravelsessteder, Kristiania 1875-1890


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg søker mine tippoldeforeldres dødsdato/begravelsested i Kristiania 1875-1890. Skreddermester Hans Jørgensen, f.1808,Krybbelsrud,Sør Odal. d. mellom 1875-1885 i Kristiania. Hustru , Karen Olsdatter (Jørgensen)f. 1809 i Aker, d. etter 1885,Kristiania. Siste adresse: Scharndorffsgade 2 ( Alders hvile) Kristiania. I folketelling 1885 ( pakke 13, liste 72) for Kristiania, bor hun fortsatt som enke på denne adressen.( Navn, Karen Jørgensen) Paret flyttet hit i 1874 etter å ha bodd 31 år i Grubbegaden 5. ( De giftet seg i Garnison menighet i 1835) Alle barna ble døpt i Oslo Domkirke.Kan noen hjelpe med oppslag i arkiv, eller gode råd om hvor jeg kan finne dødsdato og hvor de ble gravlagt. ( Har ikke funnet opplysninger på Family Search) Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Har du sett i folketellingen i 1883 og 1891 samt adressebøkene etter 1875 ?Enkleste sted å lete først om du ikke kjenner menighet, kan være dødsfallsprotokollene til skifteretten for Christiania/Kristiania. Som skreddermester skulle det være en god mulighet for å finne ham (og henne) der. Du har også ligningsprotokollene for å 'sirkle inn' tidspunkt for dødsfall og adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for flotte råd, Geir K.Berntsen! Jeg skal prøve å få noen til å gjøre oppslag for meg, da jeg dessverre er lite mobil for tiden. Nå vet jeg hvor det lønner seg å begynne. Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.