Gå til innhold
Arkivverket

[#21941] Sandefjord eller Stokke kirkebok . Född 1874-04-14


Gjest Björn Johnsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Björn Johnsson

Har nogon tillgång till Stokke eller Sandefjord kirkebok och kan upplysa vem som är föräldrar till Karen Amalie född 1874-04-14? Faderen heter Christian. Tacksam för hjälp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Johnsson

Finns det händelsevis mer upplysningar om föräldrarna. Födelseår? Födelseställe? Hälsningar Björn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Hei Bjørn.Da var vi nok på feil spor i debatt nr. 21830. Dette har jeg om Christian Christensen og Marthe Marie Rasmusdatter.:Gift 12. des. 1856 i Stokke. Forlovere: Mattias Hansen og Christian Hansen.HAN er husmann uten jord, bosted 1856 på Kongsteien, Skjee, Stokke. Født 1831 i Stokke (FT 1865) Vaksinert 14.okt. 1831 i Stokke.HUN er født 24. jan. 1837 på Vennerød, Arnadal, Stokke. Vaksinert 22. sept. 1837.Jeg har registrert kun et barn: Mina Susanna Christiansdatter, født 13. sept. 1859 på Nedre Horntvedt, døpt 9. okt. Faddere: Martine Christensdtr. Gjein, Martine Christensdtr. Søndre Borge, Hans Christensen Gjein, Mathias Hansen Horntvedt og Christian Christiansen Horntvedt. Mina Susanna ble gift på Elverum og døde der.Flere barn i FT1865. Marte Marie har jeg noen aner på. Min adresse er fornavnet mitt + krøllalfa + sensewave.com.Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn Johnsson

Hej Solveig. Det är något som är förvirrande eftersom Christian är född 1829 i FT1900 och nu 1831/32 i FT1865. Trodde det skulle vara en framkomlig väg via 'Mally' eftersom jag fann hennes födelsedato. Men jag vet ännu inte om Kristian(skåning) och Mally är syskon eller bara halvsyskon. Jag är självklart intresserad av anerna till Marte Marie som ju kan visa sig vara Kristians mor. Hälsningar Björn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Hvis du sender meg mail privat, skal du få mailadresse til en som forsker på denne familien. Jeg hjalp han litt, men vet ikke hvor langt han er kommet.I Stokke Bygdebok (1988) finner jeg dette under Nedre Horntvedt:”Det fins merker etter hus et sted som kalles Hågan. Huset brant i 1886. Der bodde en de kalte Kristian Slakter. En svenske som het Isak kom etter ham. Han fòr til sjøs, forsvant med ”Vardøhus” i 1887. Den siste som bodde der var også svensk, Nils Svenske.”Her må det være noe tilhørlighet, men hvem Kristian? I forrige innlegg glemte jeg brudgommens far, han het Christen Christophersen. Nå blir det mange med omtrent samme navn ….Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Bjørn, det er fremdeles ikke kommet mail fra deg. Skriver adressen på en ny måte, men ta bort mellomrommene.solveig @ sensewave.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Karina Huseby

Hei Bjørn från Malmø!Vil anbefale deg å reise til Biblioteket i Stokke/Tønsberg å lete frem slektninger i selve bøkene der. Mer oversiktlig og du kan være heldig å finne mange personer med rett årstall. Stokke/tønsberg er bare 20-30min med bil fra kajen Sandefjord/Strømstadferja her i Sandefjord. En (lang) dagstur blir fint:o)Du finner tlfnr på www.gulesider.no Lykke til!mvh karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.