Gå til innhold
Arkivverket

[#21948] Anne Jensdatter Bartrum (1637-1709)


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Anne Jensdatter Bartrum, f.ca 1637 (i Danmark?) og død 1709 i Røyken var min 6-tippoldemor.Ektemannen (6-tippoldefaren, altså) var høyst sannsynlig Jens Olsen Hesselberg som var fogd i Røyken og Hurum fra 1671 til 1682.I denne omgangen er jeg imidlertid mest interessert i Anne Jensdatter (selv om innspill om Jens Olsen Hesselberg også mottas med takk).Jeg har en opplysning om at Anne sannsynligvis var søster av Søren Jensen Bartrum. Han var sorenskriver i Gudbrandsdalen og senere byfogd i Stavanger. Finnes det noen opplysninger om denne slekten der ute?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Ole Arild Vesthagen nevner Søren Jensen Bartum i sin artikkel 'Slektene Bartum og Castberg og etterslekt på Hadeland' i Vestoppland Slektshistorielags Tidsskrift nr. 3/2002 s.184f, men vet ikke hvor og når han er født, bare at det antagelig var i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.