Gå til innhold
Arkivverket

[#21954] Karl Mathiasson Sandvik - Florø, Kinn, Eikefjord f. 1906


Gjest Ellen Marie Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Sandvik

Leter etter hans foreldre.Karl Mathiasson Sandvik f. 27.05.1906 i nærheten av Florø. Hans far het Mathias og jeg tror moren het Marie.Karl giftet seg i Finsland, Vest-Agder med Anna Guttormsdatter Djupesland ca. 1930.Jeg har sjekket Fylkesarkivet for S&Fj, men har ikke funnet noe.Kan noen hjelpe meg?Mvh Ellen Sandvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Da er vel muligheten stor for at det er ekteparet som du finner her i tellingen for 1900: LenkeHer har de også en sønn Karl født i 1900. Mye tyder da på at denne sønnen døde og at de fikk en gutt senere som da ble kaldt Karl.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Det som finnes er Albert Joleik sin samling av kildeavskrifter: Soga om Flora. Ellers er tellingen for 1801, 1865 og 1900, samt kirkebøker for perioden 1729-1815 lagt ut på Digitalarkivet.Her er referansen til dine folk i 1865-tellingen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61437&variabel=0&postnr=1788&fulle=true&spraak=n>Lenke. Dorthea Nilsdtr. var fra SunnarvikHer er lenka til 1801-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

Tusen takk for de svarene jeg har fått!Er det noen som har tilgang til kirkebøker for Kinn etter 1900, som kan finne Karl Mathiasson Sandvik? Så får jeg bekreftet foreldrene hans.Fra familien har jeg navnet på flere søsken, men jeg vet ikke når de er født (antagelig etter 1900): Dorthea, Gudrun, Olaf, Magnhild og Andreas.Jeg skulle også gjerne hatt giftermålet til Mathias og Marie. Det er vel ca. 1895.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.