Gå til innhold
Arkivverket

[#21959] August Marinius Andersen. Fredrikshald


Gjest Sigurd Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigurd Andersen

August ble født i Fredrikshald i 1847 og giftet seg i 1873 med svenske Anna Marie Olsdatter. De hadde barna Mathilde, Thorvald, August og Asta. I 1900 har de en pleiesønn boende hos seg; Kristian Olsen. Noen andre som har informasjon om denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Marie Stephensen

Hei !Vet ikke helt om det er dette du er ute etter, men tar det med likevel.August Marinius Andersen født 4 august og døpt 29 august i Fredrikshald av foreldrene Anders Johnsen og Marthe Johnsdatter.Gift 14 oktober 1873 i Halden med Anne Marie Olsdatter og far oppgit som Ole Jonasen.Her i FT 1900 Lenke.Barn av August Marinius Andersen og Anna Marie Olsdatter, som jeg fant.1. Theodora født 31 mars døpt 1 august 1875 Halden.2. August Mathilde født 5 januar døpt 2 juni 1873 i Halden.3. Johan Hjalmar født 17 november døpt 16 mai 1880 i Halden.4. August Omar født 18 desember 1884 døpt 26 desember 1885 i Halden.Dette i følge FS.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Andersen

Egil, jeg tror ikke det er rett person i 1865. Se Maries innlegg for navn på hans foreldre.Marie, hva er FS? Tusen takk for infoen! Meget interessant. Min tippoldemor var Augusta Mathilde (ikke August). Har ikke vært i stand til å finne dem i 1875 foreløpig.Mvh Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Glemte noe, ute på nettet finnes ikke FT 1875 for Halden som jeg vet om da. Siden barna blir født i Halden på den tiden så bor de nok der. Så da må du nok i orginalkildene på Statsarkivet for å finne disse.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.