Gå til innhold
Arkivverket

[#21962] Fischer-slekt


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg lurer på om noen kan hjelpe med flg. Fischer-familie. På mormonernes side Family Search finnes en 'Pedigree Chart' med utgangspunkt i Johan Thomasen Fischer, født 1682 i København og begravet 28. april 1718 i Nykøbing, Maribo. Han giftet seg i København 20. juli 1711 med Martha Brinck (1696-1758/eller 1768??) . Den ser jo veldig grei ut, men jeg har erfart at ikke alt derifra stemmer!! Den fører Johans slekt på farssiden helt tilbake til Clement Fischer, født ca. 1555 i Königsberg i Tyskland. Dette kan ikke stemme iflg. artikkelen til H. Friis-Petersen om Slægten Fischer fra Silkeborg (Personalhist. Tidsskrift 13 II 1953). Der står det om Christian Thomsen Fischer i 2. slektledd at han var gift 3 ganger, men at alle ekteskapene var barnløse!! Han er imidlertid tatt med i oversikten på Family Search.Det er Johan og Marthas datter, Johanne Fischer, i hennes ekteskap med Rasmus Paludan,som fører slekten videre til meg. Jeg er interessert i Johannes søsken og slekt bakover så langt det lar seg bekrefte.Vennlig hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Hei Inger! Takk for svar. Jeg kan ikke finne den nødvendige bekreftelsen på sidene til FS. Og jeg har også vært innom flere slektsoversikter og artikler om Fischer-slekt uten å komme videre... Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei Nina. Kan du ikke lufte dine problemer her på Digitalforum? Mange er svært hjelpsomme og deler sin kunnskap med andre - forutsatt at du ikke har gjort det før da. Lag et nytt tema med en god tittel - kanskje får du svar. Jeg synes jeg har fått så god hjelp her og det håper jeg du også får.Enkelte ganger stopper det dessverre opp og det må en bare godta. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Glemte å si at du bør stoppe der du er helt sikker og så bruke disse sikre opplysningene som utgangspunkt for søk bakover i tid. Ikke stol helt på alt som ligger ute på nettet, det er min erfaring. Lykke til! IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Takk igjen for svar, Inger! Så får jeg se om jeg kommer tilbake med et nytt innlegg her på DA. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Noen av Fischer familien i Nordre Odalen uten at jeg er sikker på sammenhengen til 'ditt' Fischer. Skihopperen Lars Grini har slektsaner hit.Digitalarkivet: 1900-telling for 0418 Nordre Odalens. Lina Larsdtr. Fischer k b Hm e Gaardbrugerske S 1850 Søndre Odalen N S %Hovedbygningen% 76 Lars Hanssen m b S ug Dagarbeider, Gårsbr. 1881 T N S 77 Elisabet Hansdtr. k b D ug Datter 1886 T N S 78 Trygve Hanssen m b S ug Søn 1889 T N S 79 Marit Erika Hansdtr. k b D ug Datter 1892 T N Smvh Trond S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.