Gå til innhold
Arkivverket

[#21976] Hjelp til oppslag i kirkebok for Botne i Vestfold


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Caroline Nielsen f. 1841 i Botne . Hun gifter seg 15 okt 1861 i Vor Frelsers Kirke i Kristiania, med Thorkild Olsen Støm f. 1828 i Odalen. Hennes far er oppført som Ellef Nielsen, mor ikke nevnt. På Fam. S. finner jeg en Caroline Ellefsen f. 10 mai 1841, døpt 19 mai 1841 i Holmestrand, Vestfold.Foreldre Ellef Nielsen og Christiane Gundersdatter. Paret er gift 30 oktober 1837 i Tønsberg, Vestfold. De er oppført som foreldre til: Nils Christian døpt 24 nov 1839, Holmestrand, CAROLINE døpt 19 mai 1841, Holmestrand, Corinthia , f. 8 feb,1843, døpt 25 jun 1843, Holmestrand, Amanda Bergithe døpt 23 feb 1845, Tønsberg, Emilie Christine døpt, 31 okt 1847, Tønsberg, Ellef døpt 12 aug 1849, Tønsberg. Familien ser ut til å ha flyttet til Tønsberg etter tredje barns fødsel. Hvis noen har muligheter til å undersøke kirkebøker for Botne/Holmestrand/ekteskap og barnefødsler til dette paret blir min slektning i USA glad. (Hun er Oldebarn av Caroline Nielsen.) Jeg hjelper utvandrerfamilier med å finne sine Norske røtter. Har fått hjelp til oppslag i Botne bygdebok. Her finnes en Ellef Nielsen på Stufsrød gård på midten av 1700-tallet. Dessverre var det ikke mulig å følge etterslekta i den bygdeboka. Kjenner noen denne familien, hadde det vært fint med kontakt. Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei.Tror at muligens Ellef Nilsøn(nilsen) på Stufsrød i Botne er ett 'blindskudd' Ser i Botne bygdebok at det er to Ellef Nilssøn på Stufsrød, men at den første av de dør i 1711, og at nestemann dør i 1769, og dette utelukker vel disse som fedre til Caroline som er født i 1841.Men det er jo mulig at det kan være på en annen gård, eller evnt. i selve Holmestrand by, siden Ellef er oppført som blikkenslager i ft. 1865.Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk skal du ha Mette! Dette ser ut til å være rett familie. Jeg har funnet at Ellef Nielsønn er født i Akers Pr. 1814. ( RHD ).Han er tydeligvis en 'farende fant'. Stufsrød er nok et blindspor som du sier, men det var så pussig med navnlikheten, og Ellef var vel ikke så vanlig navn? Takk for bryet du har tatt deg. Da er det ikke godt å vite hvor jeg kan lete etter dåp i kirkebøker, Kan være Hillestad i Botne, Holmesteand, og de siste barna pluss foreldrenes giftemål i Tønsberg. Hvilken kirke tro? Mvh Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.