Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Åse Killingröd

[#21992] Charlotte Franke f. 1949 i Christiania.

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

I FT 1865 finner jeg Pauline Franke som er enke, 53 år sammen med barna Charlotte og Fredrik Rudolf f. 1852 i Fredrikshald. De bor da på Hospitalgaten, Trefoldihet Menighet.I FT 1875 finner jeg Charlotte i Trondhjem. Finner ikke Pauline eller Fredrik Rudolf.I FT 1900 finner jeg ingen av dem, men det sies at Charlotte skulle ha födt et barn i 1905, noe jeg syns er merkelig, med tanke på hennes alder. Barnet skulle vært födt i Oslo.Den eneste Franke jeg finner i Oslo 1900 er Henriette Franke f. 1849, kan dette være samme kvinne som Charlotte? Hun er da asylbestyrerinne på et barneasyl i Oplandsgate 5.Er det noen der ute som vet noe om disse menneskene, eller om dette barneasylet?mvh, Åse Killingröd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Reidar Oddløkken

Hei! Snubler uforvarende borti et gammelt tema som jeg lurer litt på tema-tittelen, skal det stå f. 1849 i Christiania?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.