Gå til innhold
Arkivverket

[#22000] Guttorm Pedersen Eftestøl, kunstmaler fra Sirdal, Vest-Agder?


Gjest Anne-Lise Skillinghaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Jeg søker alle slags opplysninger om Guttorm Pedersen Eftestøl. Han skal være en lokal kunstmaler fra Sirdal, Vest-Agder. Jeg vet at han ble gift med Liv Øyusdtr. Bergesli i 1810, og han er min tipptipp-oldefar. Deres sønn Ole ble f. i 1816. Kan noen der ute hjelpe meg til å finne flere oppl. om Guttorm og hans herkomst. Gjerne også noe om hans kunstneriske historie. Mvh Anne-Lise Skillinghaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Familysearch, LDS IGI:GUTTOR PEDERSEN Christening: 14 MAR 1779 Fjotland, Vest-Agder, Norway Father: PEDER GUTTORSEN Mother: MARTHE COLBENTSDR Batch No.: C422862, Fjotland 1760 - 1815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei og takk for innlegg. Iflg. Sirdalsboka fikk Guttorm Pedersen og Liv Øyusdatter 9 barn, bl.a. Olav Solhom (el.Ole Guttormsen)1816-1853. Han tok vel navnet Solhom, etter at han tidl. hadde bodd på gården Solhom i sitt 1. ekteskap. Jeg har lest meg til at min oldefar var født på Sundagsneset, så da bodde vel fam. der? Visstnok de første som bodde på den plassen. Har dessverre levert ifra meg Sirdalsboka nå... Noen som har litt historie å fortelle om bygdemaleren? Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.