Gå til innhold
Arkivverket

[#22003] St Olavs Orden 1949?


Gjest Sigurd Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigurd Andersen

Hei, Min oldefar Anders Johannessen (1895-1958) var direktør i Statens Kornforretning i en årrekke. Etter andre verdenskrig skal han visstnok ha blitt Ridder av 1. klasse av St. Olvas Orden for sin innsats under krigen. Muligens fikk han denne i 1949 eller et av årene omtrent på den tiden. Dette er jo ikke så lenge siden og burde ikke være umulig å finne ut av, men jeg har foreløpig ikke kommet over noen liste som viser hvem som mottok St Olavs ordener på den tiden. Har hørt at det står om det i 'Hvem, hva, hvor' bøker, men har ikke sett noen fra den perioden...Håper noen kan hjelpe meg med å finne en slik liste! :) Det ville vært fint å få bekreftet/avkrefet familieryktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Arntzen

Statskalenderen for 1951, sp. 1358 kan bekrefte at A. Johannessen mottok ridderkorset av 1. klasse av St. Olavs Orden 7.3.1949 'for hans virke i Statens kornforretning'.Med vennlig hilsen Jon Gunnar Arntzen hovedredaktør Norsk biografisk leksikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.