Gå til innhold
Arkivverket

[#22012] Søren Tallaksen Kuviga


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Er det noen som har opplysninger om hvem som var foreldrene til min 3xtippoldefar Søren Tallaksen Koewigen (Kuviga u/Barbu)? Han var sannsynligvis født i 1753 og giftet seg rundt 1780 i Holt med Johanne Halvorsdatter Buene-Tøa (f. 1757; datter til Halvor Halvorsen Buene, 1722-1807, og Karen Nilsdatter Bakke, 1716-1763). Søren Tallaksen, som senere skrev seg for Buene, døde i Holt i 1806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Tilføyelse: Ifølge FamilySearch giftet Søren Tallaksen og Johanne Halvorsdatter seg 11. november 1781 (i Holt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg tror jeg nå har funnet Søren Tallaksens dåp i kirkeboken for Tromøy. Skriften er svært utfordrende å lese, men 11. september 1753 blir i hvert fall NN (jeg klarer ikke å lese fornavnet) Sørensen Qwigs sønn Søren døpt. Fadderne er følgende: [Gunder?] Aslachsen i Barboe, Torgje Hansen Qwig, Gunder [Jensen?] ibd., Ingeborg Larsdatter Barboe og Inger Sørensdatter Qwig. Er det noen her i forumet som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.