Gå til innhold
Arkivverket

[#22016] Hvem var Kristian Dahl fra snarum?


Gjest monica n
 Del

Recommended Posts

Gjest monica n

min oldefar het kristian dahl og var først gift med Nora de fikk et barn sammen som het ingeborg marie, han ble senere gift med en kvinne ved navn Gina og jeg tror de fikk et barn.Tror de kom fra snarum??Håper på litt hjelp.takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

For å få hjelp bør du passe på følgende:1. En av reglene på Debattforum er at du skal oppgi fullt navn.2. Tidsangivelse for noen hendelser og i det minste århundre!3. Stedsangivelser! Hva og hvor er Snarum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Monica Nikolaysen!Din oldefar var vell født i slutten av 1800-tallet en gang. Han hadde en datter med Nora som het Ingeborg Marie Dahl (født 1917??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Iflg. lensmannsprotokollene for Nordre Modum er arbeider,pensjonist Asle Kittelsen Fjeldstad,Morud født 19/9 1855 i Sigdal død 23/10 1931 og efterlater enke Gunhild Marie og 8 barn. Jørgine 50 år g.m. Otto Wolla, Oslo, Karl Anton Dahl, 49 år, Oslo, Anders Dahl, 47 år, Oslo, Maren 45 år g.m. Engebret Andersen, Hole på Ringerike, Andreas Dahl, 40 år, Snarum Kristian Dahl, 37 år, Snarum, Lorentz Dahl, 34 år, Snarum og Ingvald Dahl, 31 år, Snarum. Enken Gunhild Marie Andersen født 19/8 1858 dør 9/5 1939. Ved folketellingen i 1900 bor de på plassen Dalen under Olavsby, og derfra har sønnene tatt navnet Dahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica nikolaisen

Hei Arnt! Takk for at du hjalp meg.Da har jeg litt mer å gå på.Kjenner du til slekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Jeg skulle egentlig til å svare at jeg ikke kjenner noe til denne slekten, men jeg har nylig lånt film av kirkeboken. Et raskt oppslag viser at Kristian Dahls mor Gunhild Marie er døpt 12/9 1858 av foreldre Anders Gulliksen Bakke og Maren Karine Nilsd. De er viet i Heggen 19/2 1858 Han med adresse Holtzrudeie(Modum)men fra Sigdal, 25 år og hun fra Bakke, 24 år. Foreldre Gullik Hansen og Nils Reiersen. Nils Reiersen Bakke er død 25/12 1864, 60 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica nikolaisen

Hei! Takker igjenn for svaret,vet du om det kanskje finnes noen opplysninger om barna til Kristian?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Jeg kjenner ikke mer til Kristian Dahl eller hans barn. Min slekt på Snarum ligger lenger tilbake i tiden. Siden dette er personer som har bodd på Snarum så sent som på 1930-tallet ville jeg ha prøvd telefonkatalogen for Modum, hvor du vel fortsatt har håp om å finne barn av Kristian Dahl eller hans søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica nikolaisen

Heisann Arnt! Takker igjenn for hjelp.Jeg er helt fersk i slektforskning.Tenkte jeg skulle prøve å ta meg en tur ned på ra en dag.Den ene datteren til Kristian fikk en sønn som hun adopterte bort,tror du jeg finner noen papirer på det der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Man skal aldri si aldri,men jeg er redd for at det du spør etter kan ligge så nær opp til vår tid at du på grunn av sperrefrister ikke får svar på dette i arkivverket. Og har du noen klar formening om hvor det skal letes. Jeg er fortsatt av den formening at du bør gå veien om familien for å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica nikolaisen

Hei igjenn! Ja det hadde vel vært det letteste,men det var kun mormor som visste om det.Det kom frem da hun var død. Så hun har levd med en god hemmlighet i alle årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.