Gå til innhold
Arkivverket

[#22022] Grunnlag for matrikkelen 1906


Gjest Per Ivar Rotvoll Tautra
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Ivar Rotvoll Tautra

Kva arbeid låg til grunn for den prenta matrikkelen (i dette tilfellet for Hordaland) frå 1906 ? Norsk Historisk Leksikon fortel ein del om bakgrunnen for dei ulike matriklane opp gjennom åra, men seier lite om 1906-matrikkelen. Eg er interessert i å veta kva type/typar undersøkjande arbeid som vart gjort som grunnlag for det som vart skrive i matrikkelen og generelt kor pålitelege desse opplysningane er.Konkret spørsmål: Er det i denne matrikkelen streng praksis eller vekslande m.o.t. om det er heimelshavar (eigar i grunnbok) eller brukar som er ført opp for kvar einskilde matrikkeleining? Kva er eventuelt desse opplysningane baserte på? Med helsing Per Ivar R. Tautra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

'Norges matrikel 1906' ble utgitt av Finans- og tolddepartementet, og skal omfatte oversikter over matrikulerte eiendommer og deres skyld 1. juli 1906. Jeg har oppfattet dette som en ren oppdatering av listene fra 1886-matrikkelen.Så lenge futeembetene bestod var det futene som hadde ansvaret med å føre tilsynet med den offentlige matrikkelen, og ved nedleggelsen av futeembetene gikk denne oppgaven over til skattefutene. Disse ajourførte listene dannet grunnlaget for utskriving av gardsskatt. Sorenskriverne skulle sende inn kvartalsrapporter over tinglyste hjemmelsdokument og skylddelinger til fut/skattefut og lensmann.Så vidt jeg kjenner til var det altså ikke noen matrikkuleringskommisjoner i arbeid i forbindelse med 1906-utgaven, det er en ren gjengivelse av det materialet som var innrapportert til futer/skattefuter, og ajourført til utgangen av første halvår 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.