Gå til innhold
Arkivverket

[#22024] Dommedal- Sotra, Lindås og Masfjorden


Gjest Oddvar Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Viser til innlegg 8. Står det noe i Masfjordboka om når Torkild Sjursen døde.John Knudsen som det vises link til i innlegg 1, var første gang gift med Guri Johnsdatter. I folketelling 1865 står de oppført med 2 sønner. LenkeJohn Johnsen vart gift med enke etter Torkild Sjursen.Hadde ekteparet fleire sønner enn John og Knud ?Står det noe i Ættebok for Lindås/Myking om når Guri Johnsdatter døde ?Står det noe om sønnen Knud Johnsen, var han gift, når døde han ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest jostein Fleten

Hei Oddvar har ikke oppdaget før nå at du har tatt opp igjen en gammel sak, Torkild Sjursen døde etter min notater 23.03.1875.Så lenge John Johnsen var 19 og 22 år når han unfanget enken som var 20 år eldre, er det vel lite trolig at de hadde så mange flere barn.Har fått opplyst at Guri døde på kikall i 1874Knud Johnsen ble i 1872 gm Anna Pedersdtr. Fjellsbø, vet ikke når han døde, men de hadde 4 barn: Bertina 1873, Steffina Gurina 1876, Pernille 1879 og Jon (ny Jon Knutsen) 1883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Mange takk Jostein.Noen spørsmål til om du eller noen andre har svaret. Det eg lurte på var om John Knudsen og kona Guri hadde noen flere barn enn John og Knud?Knud Johnsen g. Anna P. hvor budde de og har du noen opplysninger om fødselsåret og året Anna P. døde?mvh Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jostein Fleten

Beklager at jeg skrev Johnsen, jeg mente Jon Knutsen når jeg omtalte ungdommen på 19 og 22 år. Han som hadde funnet seg en 20 år eldre kone. Så hvis en skal lete etter flere barn er det ikke så mange år å finlese kirkebøkene for å finne svaret. Tenker den biologiske klokke setter en liten brems der :-)Anna Pedersdtr. f.1839 i Lindås gn.47, Bn.1 Nordre Fjellsbø, gift 1872 og døde 1909 Gn.48,Bn.1 Søre Fjellsbø iflg mine notater, må kansje sjekkes opp, litt rart at de gikk fra bn.1 til bn.1, mulig himmelretnigen mellom nord og sør er feil på en av dem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Mange takk igjen Jostein.Etter opplysningene dine, så fant eg no Anna P. i kyrkjeboka og der står det kun Fjellsbø, og da er det greit nok for meg. Ser ut til at Knud på dette tidspunkt lever, for ho er ikkje oppført som enke.Når det gjeld John og Guri så er eg enig i at det er små sjangser for at det var andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.