Gå til innhold
Arkivverket

[#22030] Far til Alfred Johan Torgersen, f. 1.7.1888 (Skåre?)


Gjest Øyvind Torgersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Torgersen

Jeg søker etter faren til Alfred Johan Torgersen, f. 1.7.1888 (Skåre?). Jeg vet at moren hans var Berthe Dorthea Davidsdatter f. 20.10.1870 i Skåre. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? I folketellingen fra 1900 , er Alfred Johan bosatt i Aasebygade 6 sammen med sin bestemor, Bertha Davidsen. Berthe Dorthea Davidsdatter finner jeg ikke i tellingen for 1900. Hvor hun ble av er det ingen nålevende i familien som kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Torgersen

Takk for hjelpen Anne Lene. Det er nok den rette slekta dette. Jeg lurer på om det er noen her i forumet som har tilgang til kirkebøkene for Haugesund rundt 1888. Kanskje det kan komme frem noen opplysninger om Faren til Alfred Johan der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Øyvind Torgersen

Hans Gangstø: Det er nok den rette Alfred Johan som du fant i gravstedsregisteret, men fødselsdatoen her er feil. Dødsdatoen er korrekt.Otto Jørgensen: Anna Torgersen er ikke i slekt såvidt meg bekjent. Alfred Johan var enebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg undres på om ikke dette kan være Berthe D. i 1900. Det bor jo også en Hans Davidsen f.1869 i Haugesund hos dem, og han kan være hennes bror. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Torgersen

Dette var jo noe å jobbe videre på. Det hadde jeg ikke tnkt på, men det var jo en god del som bodde og jobbet på Visnes på den tiden. Berthe D hadde ganske riktig en bror, og han het Hans Carl Davidsen og jeg har tidl. fått oppgitt at han var født i 1868, så det kan jo tenkes det at hun bodde sammen med ham. Jeg har også funnet en annen Hans D i 1900 tellingen for Haugesund: Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.