Gå til innhold
Arkivverket

[#22043] ønsker opplysninger om forfedrene til Birger Skinnerud


Gjest Kai Ivar Thune
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Ivar Thune

Birger Skinnerud f.1914,kom fra landåsbygda,på gården rossing Ødegaard 'haugstad',var gift med Helga.Takker for all respons på denne forespørselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai ivar thune

Hei! Nei jeg tror nok han er født for sent,og jeg vet positift at han heter skinnerud.Men takk alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Hva med Skinderud i Nordre Land? Ikke så mange kilometrene fra Landåsen. Finnes en Hans der i 1900 FT. Men det du trenger er vel at noen gjør oppslag i kirkeboka ved Birgers dåp. Noen av kirkebøkene i området er mikrofilmet fram til 1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest H.O. Brenner

Kom ved en pussig tilfeldighet over dette forumet, og ser at det er gammelt (1 år), men skriver like godt denne beskjeden, for Birger Skinnerud er min fars onkel, og Birgers foreldre er mine oldeforeldre. Skinnerud skrives like gjerne Skinderud, og Skinderud med 'd' som nevnes nedenfor (i Nordre Land) er samme familie, dvs Hans Skinderud bodde der før han kom til Søndre Land. Hans var gift med Anne, som hadde fødenavnet Piltingsrud. Hun kom vel fra Valdres. Både Hans og Anne er gravlagt på Fluberg kirkegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.