Gå til innhold
Arkivverket

[#22049] Reinhardt Larsen fra Tenna Herøya


Gjest Åse Lorentzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Lorentzen

Er det noen som har kjennskap til Reinhardt Larsen han bodde på Tenna og er gravlagt på Silvalen Tenna Herøya i Nordland fylke. Takk for hjelpen. Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Skifte i Tenna, Herøy i 1894 på Johan Paulsen, hovedperson, døde 8. april 1888. Ane Johansdatter, ektefelle. Jensine Johansdatter, gift, datter; Reinhart Larsen, Tenden. Edvart Johansen, sønn, Tenden. Johan Johansen, sønn, Tenden. Jørgen Johansen, sønn, Tenden. Mathilde Johansdatter, datter, Tenden. Anette Johansdatter, datter, hjemme.FT. 1875 og 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11814&variabel=0&postnr=3252&fulle=true&spraak=n>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Lorentzen

Takk for hjelpen Kjell....hvor fant du informasjoen om skifte i 1894? Har du noen personlig interesse i denne familien? Mvh Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Hei Åse, informasjonen fant jeg i 'Skifter fra Herøy/Dønna 1881-1920' ved Svein Edvardsen. Jeg har ingen personlig interesse i denne familien, synes bare det er hyggelig å kunne hjelpe en gang i blant. Jeg har ingen opplysninger å gi utover det som FT. for 1900 gir, men tilbake i tid er det muligheter for å finne mye mer, f.eks. på Familysearch finner jeg far til Reinert Larsen; Lars Christian Michelsen og hans foreldre. Hvis du ser på folketellingen i 1801 for Vefsn i Nordland under Øvre Bjørnaa, finner du Ane Arentsdatter og hennes foreldre. Lenke Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Lorentzen

Takk for hjelpen Kjell, flott at du ville hjelpe akkurat meg som er helt ny til dette.... veldig spennende. Da Reinhard døde reiste Jensine til Stavanger med alle sine barn minus 2 den ene var min mann's farfar derfor spurte jeg om du hadde noen interesse. Mvh Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Joy Sundrum

Åse, I have just read your posting regarding Larsen and your surname is Lorentzen. I am wondering if we have a commone ancestor. Are the people you asked about descendants of Edvard Paulsen and Oline Hansdtr and their daughter Julianna who married Johan Lorentsen, all from Tenna, Herøy? I connect through Oline Hansdtr. She is a sister of Nikoline Hansdatter, my great-grandmother.Are you aware of a book written about Tenna gdnr 3 by Gerd Karin Lysholm written in 1997?You can replay directly to me at joysundrum@hotmail.comHilsen, Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.