Gå til innhold
Arkivverket

[#22051] Gunhild Larsdatter f 1829? gift med Lars Larsen Lyshaug f 11.07.1830


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

Er det noen som kan hjelpe meg med informasjon om Gunhild Larsdatter(Aas) I FT 1865 står det at hun erfødt på Sandum i Gjerdrum Jeg finner Gunhild og Lars i Ullensaker bygdebok bind 2 side 486 under plassen Lyshaug Det står her at Gunhild kan være fra Aas. Leter jeg under Ås i bygdeboka finner jeg ikke igjen henne her. Jeg har ikke sett sett på kirkebøker fra Hjerdrum enda ,men har sett på bøker fra Ullensaker . Der er det en Gunhild Larsdatter født 23 jni 1829, døpt 28.06.1829 Foreldre var Lars Hansen Flindrum og Kari Gulbrandsdatter som jeg ikke klarer å lese hvor var fra. Det ser ut for meg at Karis far het Gulbrand OlsenKan dette være den riktige familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Hei igjen Arild! Finner ikke den Gunhild Larsdatter fra Gjerdum i Ft1865 du viser til. Derimot finner jeg både Gunhild og Lars du snakker om på Lyshaug både i Ft1865 og Ft1875. I Ft 1865 fremkommer at den Lars Larsen er sønn til daværende eier av Lyshaug (skrevet 'Luphaug') Lars Sørensen. Er det disse du ser etter? Både denne Lars og Gunhild er i begge folketellingene foppført født i Ullensaker. Fødselsåret til Lars kan være 1831. Ivar Sannerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

HeiJa det er disse jeg er ute etter Lars sin famile kjenner jeg godt bakover Gunhilds foreldre har jeg blitt litt usikker på ettersom det står at hun kom fra Sandum i Gjerdrum og at familien sier at det har væørt forbindelser til sandum i Gjerdrum Jeg er ute etter om det er noe informasjon som kan knyttet gunhild til noen i Gjerdrum eller i Ullensaker (Ås)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg finner ei som heter Gunhild Maria Larsen døpt 4.oct 1829 Sørum på Family Search. Jeg anbefaler at du låner bygdebøker fra Gjerdrum på Biblioteket på Jessheim, så kan du se om du finner Gunhild der. Jeg vet det var en del fra Sandum som flyttet til Ullensaker, f. eks. til Kjos og motsatt. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Mon.. hyggelig du har tatt en tittJeg har bygdebøkene fra Gjerdrum på hjemlån nå. I bind 1 side 86 Sandum, Jordet bnr. 10 er det nevt en Lars Hansen f. ca 1800 d 1840 gift med Kari Gulbrandsdatter f 1795 d 1861 Her står det bare føgende barn: Gudbrands på søndre jordet under Sandum Hans Larsen f. 1824 fra Ullensaker og søstera Inger f. 1834 stelte i huset for Hans Det er også nevnt ei søster til ved navn IngeborgSkulle jeg tro det var noen familie på Sandum, ville jeg tro at det var Lars Hansen og Kari Gulbrandsen, men jeg klarer ikke å koble de opp mot Ås i Ullensaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Arild. Jeg har lest litt i Ullensaker bygdebok side 651 under Ås, der står det at Lars Olsen hadde minst 3 barn, hvorav døtrene Kristine og Karen Andrea blev på en liten part av Ås. Jeg ser at på Flindrum som er nabo gården er det brukt navnet Gunhild. Du bør nok ta en titt i kirkebøkene for Ullensaker. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Arild. Det er en som heter Leif Mikalsen lei-mi@online.no du kan jo kontakte han, kanskje han vet noe om foreldrene. Fant han på DIStreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest arild andersen

oppdatering... jeg har vært i kontakt med Leif Mikalsen. Han sier at det ikke kan være Lars Olsen på Ås some r faren til Gunhild.. Jeg får lete videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.