Gå til innhold
Arkivverket

[#22058] Joh. Fladbys gård i Hamar 1900


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg håper noen kan hjelpe med flere opplysninger om familien bosatt i nevnte gård i 1900. Se Lenke Datteren Ragna giftet seg og bosatte seg i Uvdal. Jeg skulle gjerne visst noe om foreldrene til Johan – ser at han er født i Kristiania. Og kona Karen, født i Ullensaker. Finner tre stk. født i Ullensaker som kan passe med alderen, men vet jo ikke hvem av dem det er. Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Marius Hellerud

Hei Nina!Det ser ut til at det er lagt ut opplysninger om en datter av nevnte ektepar på Familysearch:IGI Individual RecordSIGRID ELFRIDA FLADBY Birth: 11 MAY 1894 Oslo, Akershus, Norway Death: 22 JAN 1966 Parents: Father: JOHAN FLADBY Mother: KAREN KASTADSer videre at Kåstad, eller Kaastad, er navnet på flere gårder i Ullensaker. Den som rent umiddelbart ser ut til å kunne passe bra er vel nevnte:Folketelling 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60235&gardpostnr=308&personpostnr=1938&merk=1938#ovre>LenkeFolketelling 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Dette er nok riktig familie, Marius! Artig at det virkelig var en av de tre jeg hadde 'plukket' ut men som jeg ikke fant noen bekreftelse på! Ragna hadde jo en søster som het Sigrid. Og jeg lærer at om jeg ikke finner den jeg leter etter så er det mulig at noen av søsknene er lettere å finne. Kanskje jeg er så heldig at noen sitter med gårdshistorie for Ullensaker eller vet om slike finnes... Takk igjen!Hilsen Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dessverre Nina, det står ikke noe mer i BB under Kaastad enn det som kommer frem i lenkene til Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Jeg ser forresten på 1875-tellingen at mor Marie Haakonsdatter var født 1825 i Hovid i Ullensaker. Skal det være Hovind tro?? De to barna som da bodde hjemme er oppgitt å være født samme sted. Kanskje mer å hente på en Hovind-gård?Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.