Gå til innhold
Arkivverket

[#22088] Bruds stand


Gjest Aramis Herblay
 Del

Recommended Posts

Gjest Aramis Herblay

Kva vil vera vanleg stand å føra opp for ei enke? Då eg sjekka opplysingane om ekteskapa til ei x-tipp oldemor av meg, fann eg at ho stod oppført som 'Pige' under bruds stand på begge ekteskapa. Ettersom det er i same sokn med få års mellomrom er det vel lite truleg at dei har ført opp feil. Det eg lurer på er om det er vanleg å føra opp 'Pige' sjølv om ein er enke, eller om det kanskje er snakk om to ulike personer med same namn. Kva er mest truleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Det vanlege er 'enke'. 'Pige' vil seie at ho er ugift - og, vil eg påstå, slett ikkje vanleg å skrive for enkjer. Men spør du om det finst feilskrivingar i kyrkjebøker, er svaret eit klart ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aramis Herblay

Feil i kyrkjebøkene er nok ikkje til å komma vekk frå, men det som er meir relevant er om kor vanleg det er å gjera ein feil slik som at ein fører opp feil stand på brura. Spesielt når brura giftar seg opp at i samme sokn berre 1-2 år etter mannen døyde. Hadde vore interesant å høyra om det er andre som har vore borti noko liknande. Slik som eg ser det, så er det to mogleikar, enten har ein ført opp feil stand i kyrkjeboka, ellers så er det snakk om to forskjellige personar. Det siste betyr at det er i bygdeboka feilen liggjer, noko som ikkje er så usansynnleg det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg vil tro at dette gjelder samme person, jeg har også oppdaget slike 'misser' av det gamle prester. Det skaper endel ekstra arbeid. Dersom du ikke er for langt tilbake i tid, så kan du avklare dette imellom A som er prestens bok, og B som er klokkerboken. Sjekk derfor om der finnes to kirkebøker til det sogn du her nevner. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Her har du vel ikke annet valg enn å holde alle muligheter åpne, og prøve ut hva som er mest sannsynlig. Dreier det seg f. eks. om to forskjellige personer bør du finne spor etter begge i f.eks. folketellinger, og er det en og samme person følger også at du ikke bør finne spor etter 'den andre'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Til (3): Kor vanleg det er, er ikkje så lett å avgjere. Det er ei statistisk problemstilling som det krev ein god del arbeid å gjennomføre. I det einskilde tilfellet må du først påvise at det faktisk er feil. Det er sikkert ikkje så vanskeleg å finne døme. Eg er samd med (5): Så lenge du ikkje veit noko anna må du halde begge alternativa opne. Det _kan_ faktisk hende kyrkjeboka var rett på dette punktet. Det gjeld endåtil om den andre personen ikkje let seg finne i andre kjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Du kan jo se om du finner den første ektemannen blandt de begravede. Hvis du ikke finner ham, er det mer sannsynlig at det er to 'piger' med samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.