Gå til innhold
Arkivverket

[#22090] Fra Vanvikan til Balsfjord


Gjest Mona Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Hansen

I 1731 reiste det det følge på 12 personer fra Vanvikan i Leksvik til Balsfjord i Troms. Bl.a ei Marit Baardsdatter. Kan noen fortelle meg noe om dette følget. Hvem de var, hvor i Vanvikan de kom fra osv....På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Karina Hansen

Jeg har en i min slekt som het Lars Andersen f.1735 fra Vanvikan, som ble gift med Beata Andersdatter fra Markesnes i Balsfjord.Når han flyttet dit er jeg ikke sikker på, men de bosatte seg på gården Tennes indre.Leste et sted på nettet at Tennes indre visstnok ble ryddet av folk fra Trøndelag rundt 1731.Så kanskje dette kunne hjelpe noe?Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Så at du hadde et annet innlegg om Lars Olsen, dette blir forøvrig bestefaren til Lars Andersen.... Lars Olsen var far til Malene Larsdatter -mor til Lars Andersen.Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei ..Jeg så at du også hadde et innlegg om Lars Olsen, her nevnte du Marit Bårdsdtr. kona til Lars.. Barna til Lars og Marit er født fra ca 1698 til ca 1715 (de resterende 1700, 1702, 1705, 1708), og som du sier i temaet Lars Olsen så er Lars registrert i Tromsø i 1702. dermed er det umulig for Marit å komme nordover på 1700 tallet,.. Marit er for så vidt også selv registrert i Tromsø i 1721 i en rettssak, der hun lokaliserer seg selv til Tromsø i 1701..om paret i det hele kom fra Vannvikan må dette ha funnet sted på 1690 tallet..til innlegg 2: Tennes ble begynt ryddet i 1733 av Anders Andersen, dette sa Anders Andersen selv i 1739. gården ble antakelig bebodd fra 1734 av Anders Andersen og Lars Olsen med familier.. Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.