Gå til innhold
Arkivverket

[#22102] Johan Hansen, f. Vinger, kongsvinger ca. 1822


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

Jeg er på utkikk etter foreldre til Johan Hansen. Han ble gift med Andrine Andreasdatter fra Langhus, SKi, og fikk to barn. Vet noen om ham? Hvem hans foreldre var? Hadde han søsken?Lenke til folketelling 1865:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Kjell-Erik Den eneste Johan Hansen jeg finner som passer i alder er født 7 sep 1824 i Mirildsagen under gården Fagernes i Vinger - døpt i Vinger 3 oct. Navnet Mirildsagen dekket flere husmannsplasser bl.a. Sagteppa eller Lund som den også kalles - faren heter Hans Johansen Sagteppa. Noe som forsterker antagelsen at dette er riktig Johan, er at moren heter Marte Hermansdatter fra Søndre Berger i Eidskog - og Johans eldste sønn i folketellingen du legger ved heter Herman. Johan er bror av en av mine aner - så jeg har linjene et stykke bakover. Jeg finner ikke Johan og Andrine gift i Vinger -du har kanskje funnet dem i Ski? Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Fil blir sendt direkte til deg Kjell-Erik. Johans foreldre var ei tid i Sverige, muligens flyttet deler eller hele familien til Kråkstad. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Kjell-Erik Andal

Det var bare Hans og Johan som kom til Ski i 1846:'Indflyttede i 1846, innført 14. febr.: Arbeidsmand Hans Johannesen Aaserud, gift mand, 42 år og sønn Johan 22 år, fra Vinger. 'For at nære sig', til Løvestad. Hans er registrert som gift mand. Hans giftet seg på nytt i Ski 4. april 1862 med Anne Johnsdatter 39/12 år.Er det noen som har mere opplysninger om søskene til Hans? Barn osv?? Tar mere enn gjerne mot opplysninger om denne familien.Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.