Gå til innhold
Arkivverket

[#22130] Etterslekt til Ole Rasmsen og Sara Andersdtr Kinn Svanøe Søndal 1801tellingen


Gjest Helge Bergfjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bergfjord

Hvor ble de av? Finner de ikke som døde eller utflyttet894 Ole Rasmusen Huusbonde 33 Begge i første ægteskab Bonde og gaardbeboer M 895 Sara Andersdtr Hans kone 35 Begge i første ægteskab K 896 Rasmus Olsen Disse ere deres børn 8 Disse ere ugivte M 897 Anders Olsen Disse ere deres børn 6 Disse ere ugivte M 898 Agnete Olsdtr Disse ere deres børn 3 Disse ere ugivte K 899 Abigael Olsdtr Disse ere deres børn 1 Disse ere ugivte K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om du ser på døpte i Kinn fram til 1814 her på Digitalarkivet , vil du se at de fikk barn fram til 1812.De bodde fremdeles på Sundal i 1812. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om dette er ' din Abigail' så dør hun her. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=STJORGEN&variabel=0&postnr=767&fulle=true&spraak=n>Lenke På FamilySearch IGI finner jeg en Abigail Olsdtr. gift 09.07.1838 med Ole Knudsen.Dette paret får i følge Fylkesarkivet i SF databaser en sønn Gunder Olsen 23.03.1838 på Sunnhordvig.Og i 1827 får datteren Agnete en datter på Soleim i Kinn med sin mann Carsten Larsen, og blant fadderne er Ole Rasmussen Sundal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Agnete giftet seg med Carsten Larsen 26.06.1824 ,ref. FamsilySearch IGI.Pernille Olsd. Sundal døpt 18.05.1807 giftet seg 16.06.1835 med Colbein Abrahamsen.På Fylkesarkivets databaser finner jeg 8 barn av paret , alle født på Sundal.Ole og Sara døper sønnen Axel 13.01.1805. På FamilySearch IGI finner jeg en Axel Olsen gift i Kinn 02.07.1830 (alder 25år) med Johanne Andersdtr. Den 02.07.1835 gifter en Axel Olsen seg i Kinn (alder 30år) med Magnilde Nielsdtr. De får en sønn Johannis Olai 30.05.1837 på Midtbøe i Kinn.Dette bør sjekkes mot kirkebøkene, men ved Agnetes ekteskap i 1824 står hun oppført med far Ole Rasmussen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Takker så mye Rune, nå har jeg mye og arb. med. Fant du foresten når Ole og Sara døde? Hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nei, dessverre Helge.Verken på FamilySearch eller i Fylkesarkivets databaser.Jeg tror du må til kirkebøkene.Vi vet nå at Ole var i live i 1827 , da han var fadder.En sjekk av barnedåpene til Ole og Saras barnebarn kan kanskje avdekke om de var faddere til andre.Et besøk på Statsarkivet i Bergen kan være å anbefale. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.