Gå til innhold
Arkivverket

[#22135] Kristiansand?/Boston/Norge?


Gjest Bjørn Backman
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Backman

Jeg leter etter opplysninger om Ragna født Knudsen, muligens i Kristiansand's området 20.10.1987. Hun ble gift (1923?) med Hjalmar Olsen født i Boston 05.05.1891. Ragna ble enke i 1965 og skal etter dette ha flyttet tilbake til Norge. Kan noen hjelpe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Kan ikke finne henne døpt i Kristiansand i 1887, ei heller nevnes hennes navn ved f.t.1900 hverken for Kristiansand eller dei nærmeste kirkesogn. For utreise over Kristiansand havn finnes ei Ragna Knudsen, men hun er fødd i 1885 i Øiestad. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hvilket år ble hun født 1887 - 1897 ?? Det finnes en Ragna K Aagedalsstrand f. 1897 i Bjelland-G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Backman

Takk for innspill Thorleif og Berit I Emigranter over Kristiania 1871-1930 finnes:255039 1923 15.09.1923 Ragna Knudsen ug sykepl. k 21.10.1887 Kr.sand Boston 200 Henriksen Stv.r.fj 720 bedre fortj.Jeg vet ikke om dette er personen jeg søker, men har sterk mistanke. Fødested er her oppgitt til å være Kr. sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ved søk på Ellis Island finnes denne: Ragna Kristense Knudsen, nurse, 35 år, Fødested: Kr.sand S. Til:Mass.Boston Relative in Norway: Mother:Gunda Knudsen Grimsvolden 7 KristiansandHvis Ragna kom tilbake til Norge etter 1965 kan du jo prøve en telefon til Folkeregisteret,mulig det der står noe nærmere om fødested

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Backman

Takk Solveig. Ved søk på Gunda i folketellingen 1900 Fant jeg denne: 825 1 Jacob Knudsen m f Paa Reis til Kuba Hf g Skibsfører 1844 T N S 826 Gunda Knudsen k b Hm g 1859 Kristiania N S 827 Josefine Knudsen k b D ug 1885 T N S 828 Regna Knudsen k b D ug 1887 T N S 829 Knud Olsen Knudsen m b S ug 1891 T N S 830 Gudrun Knudsen k b D ug 1893 T N S 831 Johanne Knudsen k b D ug 1895 T N S 832 Anny Knudsen k mt Gyldenl.g. Kr.sand S D ug Skoleelev (teknisk) 1883 Boston N Her står riktig nok Regna født 1887 Legg merke til at søsteren er født i Boston. Kan dette være noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ja,du kan regne som 100% sikkert at dette er riktig familie Ser at Randøysund(Randesund )har egne kirkebøker Mulig hun kan finnes der Lykke til videre Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Backman

Tusen Tusen Takk Solveig. Ser at det finns bygdebøker for Randesund, inneholder disse slektshistorie?? Kan noen kanskje slå opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.