Gå til innhold
Arkivverket

[#22142] Kari Bjørnsdatter Rindal vs Ole Bjørnsen Rindal


Gjest Kjell Henry Skåden
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Henry Skåden

Beklager å rippe opp i spørsmål som tidligere kan ha vært et tema, men jeg vet ikke om jeg klarte å få med meg svaret på om Ole Bjørnsen Rindal (f 1580 d 1650) var bror til Kari Bjørnsdatter Rindal (f 1605 d 1688), begge oppgis født i Øyer, Oppland.Foreldre er Bjørn Haldorsen Rindal (f 1540 d 1609) og NN Monsdatter Tande (f 1550 d ?)Kan noen bekrefte/avkrefte at Kari og Ole er søsken. Med en så stor aldersforskjell (25 år) kan de være søsken av forskjellige mødre, men finnes det sikre opplysninger om hvilke mødre de har. Den oppgitte mor for Kari må ha vært 55 år ved fødslen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Henry Skåden

Sjekket inne på DISTreff og fant at fødslene til 4 barn av Bjørn Halvorsen Rindal (NN, Guro, Ole og Kari) skjedd i tiden mellom 1570 - 1605.Dette må vel kunne oppfattes dithen at barna hadde forskjellige mødre, enn bare NN Monsdatter Tande. Hvem som var mødre er vel vanskelig å finne ut, men hvem var NN Monsdatter Tande, f 1550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.