Gå til innhold
Arkivverket

[#22147] Mathis Sjulsen og Henrikke Håkonsdatter, Tønsberg-distriktet


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Mathis Sjulsen, f. 17.02.1838 på plassen Orebråten under gården Undersvold i Hem sogn i Lardal, Vestfold, giftet seg 04.08.1867 i Tønsberg med Henrikke Håkonsdatter, f. 21.07.1840 i Tønsberg. 4 barn er funnet døpt: 1. Sofie Marie, f. 24.03.1868 i Tønsberg, Olaus, f. 10.09.1870 i Tønsberg, Mathilde Henrikke, f. 27.09.1873 på Husvik i Slagen, og Helga Jensine, f. 12.01.1877 på Narverød i Sem. Det kan ha vært flere barn.Jeg leter fortsatt etter eventuelle etterkommere etter disse barna. (Se også debatt-tema 5532), men foreløpig uten resultat. Olaus reiste til Amerika, faktisk flere ganger, og er hittil ikke gjenfunnet der. Det synes som også den yngste av søstrene, Helga Jensine, reiste til Amerika. Mitt håp er å finne eventuelle etterkommere av Sofie Marie og/eller Mathilde Henrikke her i landet. Om det kunne lykkes, ville det kanskje deretter bli mulig å få opplysninger om eventuell slekt i Amerika.Er det noen ”der ute” som har støtt på noen av disse to søstrene? Hvilket etternavn de brukte er ukjent. Kanskje var det Sjulsen, kanskje noe med Mathis (Mathisdatter, Mathisen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei Hans!Jeg skulle gjerne vært i kontakt med deg vedrørende en annen sak (beklager å blande meg inn i denne debatten). Kan du sende meg en e-post på khunskaa alfakrøll ulrik.uio.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.