Gå til innhold
Arkivverket

[#22152] Peder Johansen Nikarainen, født 13/6/1857 utvandret en gang på beg. av 1900


Gjest Randi Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Dette var min tipp oldefar. Hans kone Karen Wilhelmine Kristiansdatter f. 10 juni 1865 fikk på slutten av 1930 tallet tilsendt hans klokke samt et brev om at han var død, det han hadde hatt av penger gikk til å betale begravelsen i USA. Dette var hva bestemor vet 1. livstegnet etter han dro.Spørsmålene mine om mannen er mange, men det kan vel kokes ned til dette; utvandret Vinger folket for eksempel fra Sverige?? Eller er det jeg som er komplett ubrukelig og ikke finner han i de basene som jeg har funnet til nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Fjellbu

Den sjensen tror jeg faktisk er stor :-) Min oldefar, Peders yngste sønn tok etternavnet Berg etter gården Sikaaberget hvor han vokste opp. Jeg har aldri hørt at Peder óg brukte dette navnet, så derfor har dette ikke vært i mine tanker! Men man lærer jo så lenge man lever.Hjertlig takk skal du ha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Fjellbu

Man takker og bukker :-) Det er koselig å få hjelp så kjapt. Nå har jeg lagt ut søk i Statene, så får jeg bare vente å se om noen finner han i de rette bøkene der borte. Har jeg flaks, så ble han i Chicago....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.