Gå til innhold
Arkivverket

[#22155] Massestuen under Nordaaker,Gnr.87


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Jeg har funnet slekt på Massestuen og Nordaaker og Lund. Gårdsnummer på de 2 første er 87, men Lund er jeg usikker på. Det er Rangdi Olsdatter og søsteren Astri Olsdatter f 1809 som kommer derfra.Sønnen til Astri, Ole Knudsen Odden bor i 1875 på Raabsodden og har Gunnhild Marie Gulbrandsodden som pleiedatter(se 15140).Ole er født på Aslaksrudi Begnadal i 1836. Vi har tenkt oss en tur til området i løpet av sommeren og vil gjerne ha tips reint geografisk over plassene.Skulle noen kjenne til disse familier er jeg umåtelig takknemlig.På Massestuen i 1900 bor Marit Mathiasdatter med sin andre ektemann, hun ble enke i 1874(ca) fra Ole Gulbrandsen ,som er bror til Ingeborg Gulbrandsdatter(se 15140).Astri Gulbrandsdatter f1838, ei søster av Ingeborg Gulbrandsdatter bor på Nordakerdokken. Eksisterer disse plassene lenger? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hallo. Ja det har blitt høst. Vi var på tur i sommer og fant disse plassene som nevnt ovenfor. Har også fått mange puslespillbrikker på plass, men Marit Gulbrandsdatter har jeg ikke funnet ut mer om, kan hun være død?MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.