Gå til innhold
Arkivverket

[#22156] Hans Michael Dahl, f. 26.08.1848 i Lyngen (Lyngseidet), Emigrerte til USA 1880.


Gjest Ragnar Volden
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathy Bergan Schmidt

I checked the 1992 Chicago voters list on Ancestry.com to see if I could find naturalization information. I found H. Dahl living at 218 Mozart Street. He had lived in the precinct 4 years and in the city and state for 12 years. But he did not vote becaues he was waiting for his final naturalization papers. So unfortunately, that means that the court where he got his US citizenship wasn't given.Sometimes, this database does not come up on the name search -- you have to go to the database itself and then put in the name.I think the Chicago Hans is a good possibility because of that photo. It is more likely that a Norwegian living in Menominee Falls would go to Milwaukee to have his picture taken by a Norwegian photographer. Up by Eau Claire, they would go to Minneapolis if they wanted a 'big city' photographer. But just having your photo taken when visiting Chicago is also possible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Volden

Hei Laila, Hans, Tor med flere! For meg fortsetter jakten, mens dere vel ialt vesentlig trekker dere ut. Håper dere følger med videre Det ble foreløpig ikke klaff, men takk likevel for alle innspill, søk og adresser,som jeg skal kose meg med i tiden som kommer.Og for all del kast inn eventuelle nye ideer! Kunne ønske meg E-post-adressen dokkers slik at jeg kan nå dere med resultater etter at samtalen i dette utrolig flotte forumet en gang avsluttes.Kanskje er det interessant for dere å vite hvem denne Hans er i forhold til meg.Men det har dere kanskje gjettet allerede. Som dere ser er jakten registrert over der. Kansje Kathy blir med meg videre ? Min E-postadresse er ragvold@online.no Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Hi, Kathy & all,--i will get to the lookup in a few days, it seems our clothing house tailor is living at 1918 N Humboldt in 1910? ..the city book is 'online' and gives his name as Hans O. Dahl, a tailor; with a Hans C. Dahl also at this same address. So, 'not so good' it seems; all(ok, most) trains passed thru Chicago, of course; what was the year of the photo, i wonder? Roger. (has someone looked at the obit collection?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Actually, Roger, as I have mentioned earlier, I don't think this Hans is 'our' hans. But, maybe you can find other information suggestin otherwise. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Ragnar;jeg tror nok ingen av oss 'trekker oss ut'. Vi følger nok med; og for min del må jeg si jeg er imponert over det Laila&Hans finner!Leter fortsatt etter beste evne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Volden

Hello Kathy ! I am very pleased and surprised to hear from You,the first comment from the US in this case.I understand that You are reading norwegian perfectly and have followed the 'hunting team' since we started. As You see my friends, spesially Laila and Hans, have made a tremendous job to try to help me.To some degree my friends are surprised that my Hans is not found on the 1900 census. Do You have some comments on that ? In the meantine he could have died or travelled further to Canada, as Hans mentioned. Once again I am very grateful for Your assistance and look forward to hear from You again. Ragnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Kanskje har du denne adressen allerede i en av lenkene du fått?Waukesha County Register of Deeds 1320 Pewaukee Rd. #110 Waukesha, WI. 53188 1-262-548-7587Det kan jo være et forsøk verdt. Legg ved ferdigfrankert returbrev + event. epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ragnar... vil bare minne deg på.. Roger er også i USA.... så Kathy er ikke den eneste kommentaren fra over dammen :) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Volden

Hello Roger ! Laila reminds me that you were the first voice from US i this drama. If you have some more idees or informations , please tell us.You asked for the date of the photo.There is no date on the photo itself wich is fastend to a thicker paper where the date is stamped into it together with the photografers name and adress. So the photo must be taken in 1888 or shortly after. Hans was born in 1848. He can`t be much more than 40 years on that photo.You are welcome to assist us ! Please tell us where you live! Ragnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.