Gå til innhold
Arkivverket

[#22157] Lenvik, Bogen i Ofoten


Gjest Randi Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Nå er da endelig turen kommet til min manns familie. De kom fra Lenvik i Bogen i Ofoten. Finnes det bygdebøker for dette området? Jeg har forsøkt å sende en mail til biblioteket der oppe, men har ikke fått svar enda.Bestefar Joakim ble født 31. mars 1904 om dette har betydning for valg av bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Jeg har selv røtter i Lenvik. Finner bare generell bygdehistorie, ingen gård/slektshistorie. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Fins ikke bygdebok, men du kan kontakte Evenes Bygdeboknemnd. De gir ut heftet Fimbul hvert år, og her står også en del slektshistorie. Henvend deg til Evenes kommune, så får du adressen. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Paul Knudsen

Magnus Pettersen, Ballangen har samlet info til gårds og slektshistorie for Ofoten, og har det meste av materialet for Evenes kommune innsamlet - men langt fra utgitt pga kommunal pengemangel. Han kan sikkert kontaktes om folk fra Lenvik / Bogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Taraldsvik

Joakim Heiberg Fjellbu´s barn er mine 8-menninger, så jeg vil gjerne komme i kontakt for å utveksle informasjon. hans-petter@teleavisen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbet Rønningsbakk

For slektsforskning i Ofoten kan jeg anbefale DIS-Saltens program 'Skifter i Salten'. De dekker skifter fra 1713 til 1877 og gir veldig godt grunnlag for å finne slektningene bakover. Jeg har i alle fall hatt veldig god nytte av det i Ofoten der det mangler nedskreven gårds- og slektshistorie. Lisbet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.