Gå til innhold
Arkivverket

[#22168] Ingeborg Halvorsdatter (1805-1903), Flottorp, Grindheim, Vest-Agder


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Min ane nr. 55, Ingeborg Halvorsdatter (1805-1903) danner utgangspunktet for publikasjonen 'Aanen Erikson Leland og hustru Ingeborg Halvorsdotter født Flottorp og deira etterkomarar' (Kristiansand 1950), forfatter ukjent (noen som vet?).Hun(*) kom altså for sent for folketellingen i 1801, men hennes far, Halvor Fredriksen, opptrer her:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11024&variabel=0&postnr=2057&fulle=true&spraak=n>LenkeFolketellingen viser at det bor minst tre familier på Nedre Flottorp. Kjenner noen til om det finnes slektsforbindelser mellom de tre familiene (spesielt ml. Halvor Fredriksen og familien under post 2061)?(*) Jeg antar at dette er 'min' Ingeborg i 1865-tellingen:LenkeI 1900-tellingen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. På familysearch har jeg funnet flg:1) INGEBORG HALVORSDATTER, født ca 1805 grindheim,vest agder. Foreldre: Halvor Fredrikson og Guri Torufsdatter.2) Halvor Fredrikson og Guri Torufsdatter hadde tydeligvis 7 barn, men navn var oppgitt på kun 2 av de, nemlig nr 2 Ingeborg f.ca 1805 Grindheim og nr 4 Siri f. ca 1809 grindheim.3) HALVOR FREDRIKSON f 1772 grindheim, vest agder. Foreldre: Fridrich Halvorson og Sigrid Johnsdatter.4) HALVOR FREDRIKSON, død 16 august 1851. Foreldre: Samme som pkt 3.5) SIGRID JOHNSDATTER, f. ca 1750. Far: John. Gift ca 1771 grindheim vest agder, med Fridrich Halvorsen.6) ELIAS AANENSEN, døpt 27 feb 1831 grindheim vest agder. Foreldre: Aan Eriksen og Ingeborg Halvorsdatter.Håper du kan ha nytte av noe av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Grindheim bygdebok beskriver bla. utførlig gårdene Flottorp og de etterspurte personer osv. Kan bestilles via biblotek.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg har ikke somlet meg til å sjekke bygdeboken ennå ang. Flottorp, men det kommer jeg til å gjøre ganske snart for å sjekke noe opplysninger i forbindelse med anetavlearbeidet mitt.Men jeg har et annet spørsmål jeg grubler over:Min ane nr. 55, Ingeborg Halvorsdatter Flottorp, g. Leland, [url="http://www.hoelseth.com/genealogy/ancestry.html#A55>Lenke, står nevnt i slektsheftet 'Aanen Erikson Leland og hustru Ingeborg Halvorsdatter født Flottorp og deira etterkomarar', trykt på Sørlandets trykkkeri i Kristiansand, antagelig i 1950.BibSys:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.