Gå til innhold
Arkivverket

[#22172] Tune Sarpsborg


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

HeiFant min oldemors dødsannonse.Det stod at hun døde etter et langt sykeleie,45 år gammel.Var det et sykehus/hjem i Tune 1935? Hun har etter det jeg har hørt fra min mor at hun var på en slags psykiatrisk klinikk eller lignende.Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Veum i (nå) Fredrikstad ble opprettet i 1914, og må vel være aktuelt hvis det er tale om en psykiatrisk institusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

Hei KetilI dødsannonsen står det Halden-Tune.Hun er født i Halden.Har kontaktet Veum men de fant ingen i arkivene.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Det spørsmålet du stiller i innlegg (1) - om det fantes en slik institusjon i Tune i 1935 - eller hvilke(n) institusjon(er) Tune kommune brukte da (hvis det var et kommunalt anliggende den gangen da ...), bør jo Sarpsborg kommune kunne svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Lilleby

Det var et psykiatrisk sykehjem i Tune. Lå i øvre Tune og het Kolstad psykiatriske sykehjem. Det kan være det. Tror fylkeskommunen driver der i dag eller om det er lagt ned. Leste om planer å flytte sengeplassene til Halden for en tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.